آشنایی با انواع مختلف هدفون و هندزفری

هندز فری هدفون
لطفانظرخودرا ثبت نمایید

هدفون ها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به سلیقه و نوع کاربری شخصی میتوان از میان انواع هدفون موجود در بازار بهترین گزینه را انتخاب کرد.اگر قصد خرید هدفون را دارید ااین مقاله کار شما را برای انتخاب راحت ‌تر می‌کند.در ادامه با انواع مختلف هدفون و هندزفری آشنا میشوید.

هدفون‌ پشت‌بسته (Closed-Back)

                                                                     

هدفون‌های پشت‌بسته (closed-back) به انواعی اطلاق می‌شود که صداهای جانبی را بدون در نظر گرفتن نوع استفاده کاربر، حذف می‌کنند. این گونه از هدفون‌ها صداهای اطراف کاربر را برای بهتر شنیده شدن موسیقی بدون در نظر گرفتن محیط اطراف حذف کرده و در عین حال تجربه شنیداری ایزوله شده‌ای را ارائه می‌دهد، تا صدای تولید شده تنها برای کاربر قابل شنیدن باشد. این قابلیت باعث شده هدفون‌های پشت‌بسته برای کاربرانی مناسب باشد که خواهان شنیدن موسیقی با جزئیات کامل هستند.این هدفون‌ها برای موسیقی‌دان‌ها و ضبط صدا بسیار مناسب‌اند.هدفون‌های پشت‌بسته هم به صورت دورگوشی که تمامی گوش را فرا می‌گیرد و هم به صورت روگوشی کوچک‌تر که روی گوش قرار می‌گیرد موجود است.

 هدفون‌ پشت‌باز (Open-Back)

                                                                     

هدفون‌های پشت‌باز (open-back) نقطه مقابل هدفون‌های پشت‌بسته هستند و همان‌طور که از نامشان پیداست مقداری از صدای تولید شده آن‌ها به فضای اطراف درز پیدا می‌کند. این نوع هدفون‌ها صداهای بازتری تولید کرده و گوش دادن به موسیقی با آن‌ها مثل گوش دادن به موسیقی با اسپیکر در یک اتاق است؛ درست برعکس هدفون‌های پشت‌بسته که هیچ صدایی را به محیط اطراف منتقل نمی‌کنند. حال سؤال این جاست که چه کسی هدفونی می‌خواهد که صدایش به بیرون درز پیدا می‌کند و اصلاً مزیت این هدفون‌ها چیست؟
این گونه هدفون‌ها اولین انتخاب برای افرادی است که صداها را در استودیو میکس می‌کنند. مهندسان صدا این هدفون‌ها را به دلیل ساختار باز و صدایی که به بیرون انتقال می‌دهند انتخاب می‌کنند؛ چرا که این قابلیت باعث می‌شود صدای میکس شده دقیق‌تر باشد. از طرفی انباشتگی فرکانس‌ها که در برخی از هدفون‌های پشت بسته وجود دارد در هدفون‌های پشت باز وجود ندارد. از آن‌جایی که دقت عمل و صدای یکنواخت تولیدی برای افرادی که به میکس می پردازند مهم است، هدفون‌های پشت باز برای این کاربرها در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگرچه هدفون‌های پشت بسته برای ایزوله کردن صدا مناسب‌تر هستند، ولی فرکانس‌های پایین‌تر را پس از مدتی درون کاسه گوش نگه می‌دارند که البته برای افرادی که به صورت تفننی به موسیقی گوش می‌دهند مناسب است.

هدفون‌ روگوشی (On-Ear)

                                                                     
هدفون‌های روگوشی (on-ear) همان‌طور که از اسمشان پیداست روی گوش قرار می‌گیرند. ممکن است در ابتدا هدفون‌های روگوشی را با هدفون‌های دورگوشی اشتباه بگیرید ولی به طور خلاصه می‌توان نمونه‌های روگوشی و دورگوشی را این‌گونه توصیف کرد: هدفون‌های روگوشی کمی کوچک‌تر بوده (تقریباً هم‌اندازه با گوش) و به راحتی روی گوش قرار می‌گیرند، درحالی‌که هدفون‌های دورگوشی کمی بزرگ‌تراند و گوش‌ها را با پدهایی فرا می‌گیرند. حال سؤال این جاست که علت وجود چنین نمونه‌هایی چیست؟
هدفون‌های روگوشی که با نام سوپرا اورال (supra-aural)‌ نیز شناخته می‌شوند کمی شبیه هدفون‌های پشت‌باز هستند که مقداری صدا را به فضای اطراف منتقل می‌کنند و به مقداری از صدای اطراف اجازه ورود می‌دهند؛ این هدفون‌ها در نقطه مقابل هدفون‌های دورگوشی قرار می‌گیرند که در جلوگیری از ورود صداهای خارجی عملکرد بهتری داشته و صدای پخش شده را ایزوله می‌کنند. هدفون‌های روگوشی معمولاً بسیار راحت روی گوش قرار گرفته و بر خلاف برخی هدفون‌های دورگوشی باعث تعرق بیش از حد نمی‌شوند. با در نظر گرفتن اینکه این نوع هدفون‌ها روی گوش قرار می‌گیرند در هنگام خرید باید دقت کنید که هدفون انتخابی شما به گوش‌ها فشار زیادی وارد نمی‌کنند یا حداقل فشار وارد شده آن‌ها به اندازه هدفون‌های دورگوشی یا پشت‌بسته است.هدفون‌های روگوشی سبک‌‌وزن‌تر از مدل‌های دورگوشی بوده و در نتیجه قسمت بالایی آن‌ها فشار کمتری روی سر وارد می‌کند.

هندزفری داخل گوشی (In-Ear)

                                                                     

نظر قابلیت حمل، انعطاف‌پذیری و راحتی استفاده، هدفون‌های داخل گوشی (in-ear) حرف اول را می‌زنند. این هدفون‌ها به دلیل راحتی استفاده یکی از رایج‌ترین‌ هدفون‌های موجود در صنعت تجهیزات صوتی بوده و توسط طیف گسترده‌ای از کاربران از موسیقی‌دان‌ها گرفته تا کاربران ساده و هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پیشرفت تکنولوژی، صنعت تجهیزات صوتی قادر شد تا صداهای باکیفیت را در هدفون‌هایی با اندازه کوچک و قابل رقابت با انواع بزرگ‌تر روگوشی و دورگوشی ارائه دهد.از مزایای هدفون‌های داخل گوشی می‌توان به راحتی، ایزوله کردن صدا و تولید صدای دقیق‌تر اشاره کرد. به عبارت دیگر می‌توان هدفون‌های داخل گوشی را نمونه قابل حمل‌تری از هدفون‌های پشت بسته نامید. این هدفون‌های کوچک معمولاً صداها را به بیرون منتقل نکرده و صداهای خارجی را نیز حذف می‌کنند. این هدفون‌ها معمولاً دارای گوشی سیلیکونی هستند که راحتی و امنیت بالایی دارد. نوک هدفون، کانال گوش را پر کرده و به صدا اجازه می‌دهد مستقیماً به پرده گوش برسد و در عین حال به صداهای خارجی نیز اجازه ورود نمی‌دهد.

هندزفری ایرپاد ( Airpod)

                                                                     

ایرپاد یک هدفون وایرلس بسیار لوکس ، ساخت کمپانی اپل است که اولین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ معرفی گردیده و در ۱۳ام همان ماه به فروش رسید. در ایرپاد های جدید اپل از سنسور های متنوع بسیاری بهره گرفته شده است.یک مورد بهره گیری از دو سنسور نوری ( انفرارد ) می باشد که به منظور تشخیص این که آیا هدفون در گوش شما قرار دارد یا نه استفاده می شود. سنسور دیگر استفاده شده در این محصول سنسور حرکت می باشد ، که وقتی شما به ایرپاد ضربه می زنید ، دستگاه این ضربه را تشخیص داده و اقدام به فعال سازی دستیار سوتی سیری می کند. سنسور بعدی سنسور تشخیص صحبت است که دستگاه را قادر می سازد با دستیار سیری ارتباط برقرار کند.در ایرپاد های جدید اپل از سنسور های متنوع بسیاری بهره گرفته شده است. یک مورد بهره گیری از دو سنسور نوری ( انفرارد ) می باشد که به منظور تشخیص این که آیا هدفون در گوش شما قرار دارد یا نه استفاده می شود. سنسور دیگر استفاده شده در این محصول سنسور حرکت می باشد ، که وقتی شما به ایرپاد ضربه می زنید ، دستگاه این ضربه را تشخیص داده و اقدام به فعال سازی دستیار سوتی سیری می کند. سنسور بعدی سنسور تشخیص صحبت است که دستگاه را قادر می سازد با دستیار سیری ارتباط برقرار کند.در گوشی های ایرپاد به علت این که فاقد سیم می باشند ، از باتری برای تامین انرژی خود بهره می جویند. درضمن یک باتری جداگانه نیز درون کیس نگهدارنده این ایرپاد ها تعبیه شده است که سبب می شود این کیس به صورت یک پاور بانک عمل کرده و ایرپاد ها در هنگام قرار گرفتن درون آن شارژ گردند. همچنین این کیس دارای یک پورت لایتنینگ می باشد که از طریق آن باتری داخلی خود را شارژ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید