تاریخچه و اینده ی کنسول پلی استیشن۴

پلی استیشن
لطفانظرخودرا ثبت نمایید

حدود ۵ سال پیش کنسول پلی استیشن ۴ به صورت جهانی عرضه شد و بازی بازان سراسر جهان را با سخت افزار نسل بعدی سونی آشنا کرد. از آن زمان تا کنون این کنسول توانسته است رشد بسیار خوبی داشه باشد و بیش از ۸۰ میلیون واحد از آن به فروش رسیده است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

اموروز قصد داریم تاریخچه بازی را بررسی کنیم.

تا کنون این کنسول موفق شده است برخی از بهترین بازی‌هایی که در نسل جاری عرضه شده است را به بازی بازان ارائه دهد. این کنسول تا اینجا ۵ سال عمر دارد و در این مدت، به خصوص در سال ۲۰۱۸، توانسته است ثابت کند که تجربه‌های بسیار لذت بخشی برای عرضه به بازیکنان در اختیار دارد.

به مناسبت سالگرد ۵ سالگی کنسول پلی استیشن ۴ قصد داریم تاریخچه‌ی این کنسول را بررسی کنیم و برخی از وقایع مهمی که در این مدت رخ داده است را برایتان بازگو کنیم. همچنین می‌خواهیم پیش بینی کنیم که در آینده‌ی انتظار چه چیزهایی را می‌توان داشت. البته اندک اندک در حال نزدیک شدن به سال‌های پایانی این کنسول هستیم و برای اکثرمان سؤال است که از کنسول بعدی شرکت سونی چه انتظاراتی می‌توان داشت؟

ps4

شروع پلی استیشن ۴

  • Killzone: Shadow Fall
  • Knack
  • Resogun

پلی استیشن ۴ بالاخره معرفی شد

پس از خیل عظیمی از شایعات و گمانه زنی‌ها شرکت سونی بالاخره اعلام کرد که قصد دارد اطلاعاتی کلیدی از کنسول پلی استیشن ۴ را در رویدادی خاص در نیویورک در اوایل سال ۲۰۱۳ منتشر کند و تریلر کوتاهی نیز در ماه فوریه، این رویداد را تأیید کرد. در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ (۲ اسفند ۹۱) سونی بالاخره در جمع حضار رسانه و خبرنگاران از کنسول پلی استیشن ۴ پرده برداری کرد و در حالی که سونی طراحی کنسول خود را به نمایش نگذاشت اما این شرکت جزئیات قابل توجی را از پلی استیشن ۴ به اشتراک گذاشت و به مخاطبان خود اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۱۳ با انتشار این کنسول، چه انتظاراتی می‌توان از آن داشت.

در این معرفی به طور رسمی کنترلر DualShock 4 به نمایش گذاشته شد. این کنترلر تغییراتی اساسی را در طراحی کلاسیک دسته‌های کنسول‌های قبلی پلی استیشن ایجاد کرده بود. شرکت سونی برای دریافت بازخوردهای مردم برای طراحی یک کنترلر ارگونومیک‌تر و پویاتر با Bungie همکاری کرد. از همان ابتدا کنترلر DualShock 4 خصوصیات منحصر به فردی نیز داشت ؛ مانند: صفحه‌ی لمسی، اسپیکر داخلی، ژیروسکوپ و همگام سازی با دوربین PlayStation Eye.

علاوه بر پرده برداری از کنترلر، شرکت سونی همچنین از برخی از عناوینی که در هنگام عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۴ با آن منتشر می‌شدند نیز پرده برداشت. این عناوین شامل Knack، Driveclub، Killzone: Shadow Fall، The Witness و inFamous: Second Son بودند. شرکت سونی در این برنامه همچنین از برخی از ویژگی‌های کلیدی پلی استیشن ۴ نیز صحبت کرد: مانند قابلیت‌های اجتماعی متنوع، توانایی گرفتن اسکرین شات از داخل بازی یا ضبط ویدیو برای به اشتراک گذاری با سایرین و قابلیت استریم کردن گیم پلی.

نمایشگاه E3 2013

بعد از رویداد معرفی کنسول پلی استیشن ۴ در ماه فوریه نوبت به نمایشگاه E3 رسید. در همین نمایشگاه بود که برای اولین بار چشم همگان به جمال کنسول پلی استیشن ۴ افتاد. طراحی این سیستم به صورت رسمی در کنفرانس سونی به نمایش گذاشته شد. در این کنفرانس همچنین قیمت ۳۹۹ دلاری این دستگاه نیز تأیید شد. نکته‌ی قابل توجه دیگری که در این نمایشگاه اعلام شد این بود که کنسول جدید سونی به اتصال دائمی اینترنت نیاز ندارد و محدودیتی برای بازیکنان در استفاده از بازی‌های دست دوم و به اشتراک گذاری بازی‌ها با دوستان ایجاد نمی‌کند.

این موارد باعث شد از همان ابتدا سونی برتری نسبی‌ای به رقیب دیرینه‌اش یعنی مایکروسافت پیدا کند و در موقعیت بهتری قرار گیرد. قیمت ابتدایی کنسول ایکس باکس وان ۴۹۹ دلار بود و مایکروسافت تصمیم گرفته بود تمرکز اصلی خود را در طراحی این سیستم بر بخش آنلاین قرار دهد. این موارد با انتقادات مخاطبان همراه شد؛ مخصوصاً به این علت که سونی تنها چند ساعت پس از کنفرانس مایکروسافت این جزئیات جالب را اعلام کرده بود.

orbital

علاوه بر نمایش کنسول، سونی در کنفرانس خود همچنین برخی از اولین بازی‌های نسل بعدی‌ای که قرار بود به پلی استیشن ۴ بیایند را به حضار نشان داد. این بازی‌ها شامل inFamous: Second Son، The Order: 1886 و عنوان مورد انتظار استودیوی بانجی یعنی Destiny می‌شد. سونی به جز نمایش سخت افزار جدید خود و بازی‌های آن جزئیاتی هم از سرویس استریم بازی Gaikai منتشر کرد (که در آینده به PlayStation Now تبدیل شد). این سوریس قرار بود در سال ۲۰۱۴ منتشر شود و به بازیکنان اجازه می‌داد بازی‌ها را بر روی کنسول خود استریم کنند.

نمایشگاه Gamescom 2013

بعد از پرده برداری از پلی استیشن ۴ در ماه فوریه و ارائه‌ی اطلاعات بیشتر از آن در نمایشگاه E3، سونی در ماه آگوست در نمایشگاه گیمزکام بالاخره اطلاعاتی را که همه‌ی طرفداران این شرکت منتظر شنیدنش بودند را اعلام کرد: تاریخ انتشار کنسول. شرکت سونی در طی کنفرانس خود در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۳ به صورت رسمی اعلام کرد که کنسول پلی استیشن ۴ در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ (۴ آبان ۹۲) در آمریکای شمالی منتشر خواهد شد. پس از آن هم در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ (۸ آذر ۹۲) این کنسول در سایر نفاط جهان منتشر می‌شد.

عرضه‌ی جهانی کنسول پلی استیشن ۴

در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۲۰۱۳ (۲۴ آبان ۹۲)  پلی استیشن ۴ به صورت رسمی در آمریکای شمالی و کانادا منتشر شد. اندکی بعد در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ (۸ آذر ۹۲) این کنسول در دیگر نقاط جهان از جمله آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی منتشر شد. تقاضا برای خرید کنسول پلی استیشن ۴ به سرعت افزایش یافت این کنسول توانست تنها در آمریکای شمالی در ۲۴ ساعت ابتدایی بیش از یک میلیون واحد فروش داشته باشد

. این در حالی است که در پایان سال ۲۰۱۳ میزان فروش آن به ۴٫۲ میلیون واحد رسید. عرضه‌ی این کنسول در مناطق دیگری نیز از جمله بریتانیا با ثبت رکوردهایی همراه بود. در دو روز ابتدایی انتشار پلی استیشن ۴ میزان ۲۵۰۰۰۰ واحد از آن در بریتانیا به فروش رسید.

بازی‌های انحصاری مهم سال ۲۰۱۴

 

  • Driveclub
  • inFamous: First Light
  • inFamous: Second Son
  • LittleBigPlanet 3
  • The Last of Us Remastered
  • MLB 14: The Show
  • P.T

پروژه‌ی Morpheus واقعیت مجازی را به پلی استیشن می‌آورد

در نمایشگاه GDC 2014 با معرفی پروژه‌ی Morpheus اولین آزمایش‌های شرکت سونی با واقعیت مجازی برای عموم مشخص شد. پروژه‌ی Morpheus یک پلتفرم سخت افزاری جدید بود که Shuhei Yoshida آن را “نو آوری بعدی پلی استیشن” خواند. این پروژه نه تنها آینده‌ی این سیستم را تغییر داد بلکه بازی‌هایی را نیز در سطح وسیعی تحت تأثیر قرار داد. پروژه‌ی Morpheus در واقع نسخه‌ی اولیه‌ی PlayStation VR بود.

این دستگاه شامل یک هدست واقعیت مجازی، یک دوربین دنبال کننده و کنترلر های Move پلی استیشن بود و سعی می‌کرد با استفاده از این ابزار بازیکنان را در تجربه‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی غرق کند. حضار GDC این شانس را داشتند که برای اولین بار خودشان در صحنه‌ی نمایش این سخت افزار را امتحان کنند.

نمایشگاه E3 2014

این نمایشگاه در واقع اولین E3 برای پلی استیشن ۴، بعد از عرضه‌ی آن محسوب می‌شد. سونی در این نمایشگاه مخاطبان را سربلند کرد و برخی از برگ برنده‌هایی که در این نسل در برنامه‌ی خود در نظر داشت را به نمایش گذاشت. این شرکت با نمایش اولین تیزر از بازی Uncharted 4: A Thief’s End، پرده برداری از شاهکار استودیوی FromSoftware یعنی Bloodborne و نمایش تریلرهایی از برخی عناوین دیگر از جمله Destiny، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، No Man’s Sky، Far Cry 4، Batman: Arkham Knight و چند عنوان دیگر موفق شد مخاطبانش را به وجد آورد.

سرویس PlayStation Now پلی استیشن را به مخاطبان بیشتری ارائه می‌کند

این سرویس در گذشته با نام Gaikai شناخته می‌شد. در نمایشگاه CES 2014 در اوایل همین سال سونی سرویس استریم بازی خود را به صورت رسمی تحت عنوان PlayStation Now عرضه کرد. این سرویس به بازیکنان اجازه می‌داد تعداد زیادی از بازی‌ها را با استفاده از قدرت استریم ابری تجربه کنند. سرویس PlayStation Now در سال ۲۰۱۴، یک دوره‌ی زمانی کوتاه بتا را سپری کرد.

در این دوره می‌توانستید بازی‌هایی چون The Last of Us و God of War: Ascension را بر روی دستگاه‌هایی چون پلی استیشن ویتا و یا تلوزیون های Bravia  سونی تجربه کنید. پس از اتمام بتا، این سرویس در سال ۲۰۱۵ به صورت کامل در دسترس قرار گرفت و در آن زمان PlayStation Now موفق شده بود رشد بسیار خوبی داشته باشد و صدها عنوان را در خود جای دهد. از آن زمان تا کنون هر ماه تعدادی بازی به این سرویس افزوده می‌شود

ps4-2014

رویداد PlayStation Experience 2014

به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی برند پلی استیشن، سونی تصمیم گرفت رویداد PlayStation Experience خود را به شیوه‌ای امروزی و جدید در لاس وگاس برگزار کند و برای معرفی بازی‌های جدید و سورپرابز های دیگر، طرفداران را از سراسر جهان گرد هم آورد. اتفاقات مهمی که در این رویداد به وقوع پیوست شامل نمایش اولین تریلر از گیمپلی بازی Uncharted 4: A Thief’s End، معرفی Street Fighter V، معرفی Drawn to Death اثر David Jaffe و تأیید دو عنوان Persona 5 و Yakuza 5 بود.

بازی‌های انحصاری مهم سال ۲۰۱۵

 

  • Bloodborne
  •     Everybody’s Gone to the Rapture
  •     God of War III Remastered
  •     MLB 15: The Show
  •     The Order: 1886
  •     Tearaway Unfolded
  •     Uncharted: The Nathan Drake Collection
  •     Until Dawn

نمایشگاه E3 2015

طرفداران سونی این سال را “سال رؤیاها” می‌نامیدند. نمایشگاه e3 2015 توانست به یکی از به فراموش نشدنی‌ترین رویدادهای پلی استیشن تبدیل شود. در کنفرانس سونی خبر خوشحال کننده‌ی بازگشت بازی The Last Guardian به طرفداران داده شد. این بازی در ابتدا قرار بود برای کنسول پلی استیشن ۳ ساخته شود اما سال‌ها تأخیر در انتشار این عنوان آن را به یک بازی نسل هشتمی تبدیل کرد. در این کنفرانس همچنین Shenmue III نیز معرفی شد و بازسازی بازی Final Fantasy VII به صورت رسمی تأیید شد. این رویداد باعث شد طرفداران آن پس از مدت‌ها انتظار اشک شوق بر چشمانشان جاری شود.

علاوه بر معرفی بازی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در E3 2015 طرفداران برای اولین بار یکی از آی پی‌های مورد انتظار از توسعه دهندی بازی Killzone یعنی Guerrilla Games را دیدند. این بازی Horizon Zero Dawn نام داشت. نمایشی نیز از بازی No Man’s Sky و سایر عنواین بزرگ از جمله Destiny: The Taken King، Batman: Arkham Knight، Assassin’s Creed Syndicate، و Star Wars: Battlefront به نمایش در آمد.

vr

پروژه‌ی Morpheus به PlayStation VR تبدیل می‌شود

بعد از معرفی پروژه‌ی Morpheus در نمایشگاه GDC 2014، سال آینده شرکت سونی اعلام کرد که پلتفرم واقعیت مجازی پلی استیشن PlayStation VR نام دارد و قرار است در اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر شود.

رویداد PlayStation Experience 2015

این رویداد به عنوان دنباله‌ای برای رویداد سال گذشته‌ی سونی برگزار شد. سونی یک تغییر اساسی برای PlayStation Experience در سال ۲۰۱۵ ایجاد کرد و آن هم تغییر مکان این رویداد به سالن Moscone Center در فرانسیسکو بود. هر چند محتوای این رویداد دست کمی از سال گذشته‌ی آن نداشت و تنها مکان آن تغییر پیدا کرده بود.

رویداد PSX 2015 شامل سورپرایزها و بازی‌های فراوانی بود. در این رویداد اولین نمایش گیم پلی از بازی Final Fantasy VII Remake نشان داده شد، تریلری از Uncharted 4: A Thief’s End به نمایش در آمد، آخرین عنوان سامورایی اکشن استودوی Koei Tecmo یعنی Nioh به مخاطبان معرفی شد، یک دموی گیم پلی از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Ratchet & Clank ارائه شد و چندیدن عنوان دیگر از شرکت Double Fine Productions از جمله Day of the Tentacle Remastered, Full Throttle Remastered و Psychonauts: In the Rhombus of Ruin به نمایش در آمدند.

همکاری هیدئو کوجیما و پلی استیشن

در سال ۲۰۱۵ اختلافات پر هیاهویی که میان خالق مجموعه‌ی Metal Gear Solid یعنی «هیدئو کوجیما» و ناشر سابق آثار او یعنی شرکت کونامی در پی انتشار بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به وجود آمد سر و صدای زیادی به پا کرد. کوجیما در همین سال شرکت کونامی را ترک کرد اما دیری نکشید که دوباره نام کوجیما در صدر اخبار بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفت. در پایان همین سال اندرو هاوس از شرکت سونی اعلام کرد که پلی استیشن قصد دارد با آقای کوجیما در قالب تشکیل استودیویی مشابه Kojima Productions برای کار بر روی یک پروژه همکاری کند. بعدها مشخص شد که این پروژه همان بازی Death Stranding بوده است.

بازی‌های انحصاری مهم سال ۲۰۱۶

  •     Alienation
  •     Bound
  •     Gravity Rush Remastered
  •     The Last Guardian
  •     Let It Die
  •     MLB 16: The Show
  •     No Man’s Sky
  •     Odin Sphere Leifthrasir
  •     Ratchet & Clank
  •     Shadow of the Beast
  •     Star Ocean: Integrity and Faithlessness
  •     Uncharted 4: A Thief’s End

نمایشگاه E3 2016

این بار سونی در نزدیکی برگزاری نمایشگاه E3 2016 توجهش را بیشتر بر روی PlayStation VR قرار داد و اعلام کرد که واقعیت مجازی برای کنسول پلی استیشن ۴ در ماه اکتبر ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و قیمتی معادل ۳۹۹ دلار خواهد داشت. علاوه بر اطلاعاتی که سونی از PlayStation VR اعلام کرد، بسیاری از بازی‌هایی که قرار بود همراه با عرضه‌ی آن به این پلتفرم بیایند نیز معرفی شدند؛ از جمله بازی‌های Batman: Arkham VR و Farpoint.

به جز معرفی PlayStation VR در نمایشگاه E3 2016 شاهد چندین مورد از مهمترین عناوین کنسول پلی استیشن ۴ برای اولین بار بودیم. از جمله‌ی این عناوین می‌توان از God of War (که به طور کلی فضای این فرنچایز محبوب پلی استیشن را تغییر داد)،  Spider-Man ساخته‌ی استودیوی Insomniac Games (که بعداً نام آن به Marvel’s Spider-Man تغییر پیدا کرد)، آی پی جدید Bend Studio با نام Days Gone، بازی Resident Evil VII: biohazard و بازسازی سه نسخه‌ی اول مجموعه‌ی محبوب Crash Bandicoot که طرفداران مدت زیادی منتظرش بودند، نام برد. بازی Crash Bandicoot ابتدا برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد اما بعدها برای سایر پلتفرم‌ها نیز عرضه شد.

crash

البته بزرگترین بازی‌ای که در نمایشگاه این سال معرفی شد عنوان جدید هیدئو کوجیما یعنی بازی Death Stranding بود. در معرفی این بازی مشخص شد که با یکی دیگر از عناوین پر قدرت انحصاری پلی استیشن ۴ همراه هستیم که Norman Reedus از سریال The Walking Dead و Mads Mikkelsen از سریال Hannibal نیز دو ستاره‌ی آن خواهند بود.

پلی استیشن ۴ پرو و پلی استیشن ۴ اسلیم دوران میان نسلی را آغاز می‌کنند

به دنبال انتشار گزارش‌ها و شایعات فراوانی در اوایل سال ۲۰۱۶ در باب سخت افزار جدید پلی استیشن ۴ با نام رمزی Neo، سونی پس از تقریباً ۳ سال از انتشار کنسولش در بهار ۲۰۱۶ اعلام کرد که دو مدل جدید از کنسول پلی استیشن ۴ را با نام‌های پلی استیشن ۴ پرو و پلی استیشن ۴ اسلیم منتشر خواهد کرد. در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ سونی برای رونمایی از سخت افزارهای جدید خود نیویورک را انتخاب کرد. در این رویداد بسیاری از ویژگی‌های فنی پلی استیشن ۴ پرو مورد بررسی قرار گرفت.

نسخه‌ی اسلیم این کنسول نیز مانند تمامی نسخه‌های اسلیم کنسول‌های پیشین شرکت سونی به عنوان جایگزینی برای مدل اصلی این کنسول عمل خواهد کرد و ظاهر کنسول را جذاب‌تر و جمع و جورتر خواهد کرد. این مدل کنسول در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ عرضه شد و با قیمت ۲۹۹ دلار توانست جایگزین خوبی برای نسخه‌ی اصلی پلی استیشن ۴ باشد.

ps4 pro

در کنار پلی استیشن ۴ اسلیم، سونی همچنین نسخه‌ی پرو این کنسول را نیز به جهان معرفی کرد. این مدل سخت افزار قوی‌تری نسبت به نسخه‌ی معمولی داشت و گنجایش گرافیکی بیشتری را ارائه می‌کرد. عمدتاً ویژگی اصلی این مدل شامل توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K (با استفاده از رویه‌ی checkerboard rendering) و استفاده از صفحه نمایش‌های سازگار با HDR بود. این ویژگی‌ها به لطف ویژگی‌های سخت افزاری پیش رفته‌تر نسبت به نسخه‌ی معمولی پلی استیشن ۴ امکان پذیر شده بود. این مدل در ماه نوامبر ۲۰۱۶ با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس قرار گرفت.

PlayStation VR و یک واقعیت مجازی جدید

در سال ۲۰۱۶ نه تنها سخت افزارهای جدیدی برای کنسول پلی استیشن ۴ معرفی شد بلکه همچنین مخاطبان این کنسول را با PlayStation VR آشنا کرد.  PlayStation VR در پاییز ۲۰۱۶ منتشر شد. تنها چند سال پس از این که سونی برای بار اول این پلتفرم را با عنوان پروژه‌ی Morpheus معرفی کرد، PlayStation VR در تاریخ ۱۳ اکتبر سال ۲۰۱۶ (۲۲ مهر ۹۵) منتشر شد.

از همان ابتدا برای این پلتفرم چندین بازی در دسترس بود تا بازیکنان را وارد دنیای واقعیت مجازی کند. بازی‌هایی که در هنگام عرضه به صورت انحصاری برای واقعیت مجازی منتشر شدند شامل Batman: Arkham VR، Job Simulator و RIGS: Mechanized Combat League بودند. برخی دیگر از بازی‌هایی که در انحصار واقعیت مجازی نبودند نیز مانند Bound، Rez Infinite و Thumper به کاربران PlayStation VR تجربه‌ای جذاب‌تر را ارائه می‌دادند.

رویداد PlayStation Experience 2016

سونی بار دیگر برای سومین تکرار رویداد PlayStation Experience تصمیم گرفت به قسمتی از کالفرنیا در Anaheim برود. این رویداد از به یاد ماندنی‌ترین رویدادهایی بود که سونی تا کنون برای طرفداران پلی استیشن برگزار کرده است. بزرگ‌ترین بازی‌ای که در این نمایشگاه نشان داده شد عنوان The Last of Us Part II بود که باعث خوشحالی تمام طرفداران جوئل و الی در سراسر جهان شد.

ناتی داگ همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی عنوان Uncharted: The Lost Legacy می‌باشد. این عنوان یک نسخه‌ی فرعی از مجموعه‌ی Uncharted بود و Chloe و Nadine در آن حضور داشتند.

علاوه بر این بازی‌های انحصاری پر طرفدار، در رویداد PlayStation Experience 2016 مخاطبان موفق شدند برای اولین بار بازی Marvel vs. Capcom: Infinite را ببینند. همچنین نمایشی جدید از عنوان مورد انتظار Horizon Zero Dawn نشان داده شد.

بازی Knack 2 معرفی شد و Nex Machina اثر استودیوی Housemarque نیز به نمایش گذاشته شد. سه بازی کلاسیک بازسازی شده نیز به نمایش در آمدند: PaRappa the Rapper، Patapon و LocoRoco.

بازی‌های انحصاری مهم سال ۲۰۱۷

  • Danganronpa V3: Killing Harmony
  • Digimon World: Next Order
  • Drawn to Death
  • Everybody’s Golf
  • Gran Turismo Sport
  • Gravity Rush 2
  • Hidden Agenda
  • Horizon Zero Dawn
  • Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
  • Knack 2
  • LocoRoco Remastered
  • LocoRoco 2 Remastered
  • Matterfall
  • MLB The Show 17
  • Nioh
  • PaRappa the Rapper Remastered
  • Patapon Remastered
  • Persona 5
  • Uncharted: The Lost Legacy
  • Yakuza 0
  • Yakuza Kiwami

نمایشگاه E3 2017

در این سال دیگر سونی درگیر معرفی سخت افزار نبود و تمام توجه خود را در E3 معطوف به معرفی بازی کرد. در این سال شاهد معرفی چندین عنوان مورد انتظار و سورپرایزهای جدیدی بودیم. بازی Marvel’s Spider-Man موفق شد با یک دموی گیم پلی محشر نمایشگاه را به نقطه‌ی اوج خود برساند. همچنین نمایش بازی Days Gone نیز دنیای بی رحم فرا آخرالزمانی‌اش را به مخاطبان نشان داد.

spiderman

 

 

دیدگاهتان را بنویسید