دانلود رایگان پاور پوینت در باره ی سیستم مدیریت ساختمان (BMS)

1/5 - (1 امتیاز)

يكي از مزاياي رشد سريع فن آوري اطلاعات، توسعة سيستمهايي است كه مي‌توانند تغييرات اطراف ما را اندازه‌گيري و ارزيابي كرده و نسبت به آنها عكس العمل داشته باشند . اين توانايي در كنترل تغييرات منجر به تغيير در محيط فيزيكي اطراف ما، بخصوص ساختمانهايي كه در آنها زندگی و یا كار مي‌كنيم گشته است.  با توجه به گسترش زمینه های مخابرات و ارتباطات و اطلاعات ICT و روند رو به رشد آنها در کشور، نیاز به یک زیر ساختار مناسب در سطح شهر ها و ساختمان های بلند مرتبه (هوشمند) بسیار بارز و نمایان میباشد. سيستم مديريت ساختمان BMS از جمله مهمترين راهكارهاي هوشمندسازي ساختمان مي باشد كه با استفاده از آن مي توان از تمامي مزاياي مذكور بشكل بهينه استفاده كرد.

 

از لحاظ لغوی مخفف Building Management System می­باشد و جهت مدیریت سیستمهای موجود در ساختمان بکار گرفته می­شود. مدیریت کردن این سیستم ها دربرگیرنده نمایش وضعیت و کنترل کردن آنها می­باشد. در اصل سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، به مجموعه سخت افزار ها و نرم افزارهایی اطلاق می شود که به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت های مهم و حیاتی در ساختمان نصب می شوند. وظیفه این مجموعه، پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرمان به آنها به نحوی است که عملکرد اجزای مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی فقط به فضاهای در حین بهره برداری باشد. کنترل و دسترسی به سیستم با استفاده از نرم افزارهای مربوطه از هر نقطه در داخل ساختمان و خارج از آن از طریق اینترنت مقدور می باشد.

 

هم اکنون نیمی از ساختمانهای بالای ۱۰۰۰۰ متر مربع در سطح کشور آمریکا که در انها از انواع سیستمهایBMS استفاده شده است، چیزی بالغ بر ۱۰ درصد کل انرژی مصرفی در ساختمانهای بالای ۱۰۰۰۰ متر مربع را صرفه جویی می کنند. در صورتیکه که استانداردهای بین المللی در کلیه پروسه های نیازسنجی، طراحی، نظارت و اجرای سیستم رعایت شده و در طول بهره برداری از سیستم آموزشهای بومی لازم در اختیار بهره برداران و گروه نت ساختمان قرار گیرد، می توان به میزان مورد انتظار باعث ایجاد کاهش در مصرف انرژی گردید.

 

 

 

تهیه شده توسط گروه : antiamjad

لینک دانلود پاور پوینت :  اینجا کلیک کنید

حجم فایل ۵۰۰ کیلو بایت

دیدگاهتان را بنویسید