سامسونگ امکان استریم بازی ازطریق گلکسی اس ۱۰ را به‌کمک برنامه PlayGalaxy Link فراهم کرد

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

سامسونگ امکان استفاده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link برای استریم بازی را علاوه‌بر خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰، برای گلکسی اس ۱۰ هم فراهم کرده است.

سامسونگ هنگام ورود گوشی پرچم‌دار گلکسی نوت ۱۰ به بازار، برنامه‌ی PlayGalaxy Link را به کاربران معرفی کرد. این اپلیکیشن برای استریم بازی استفاده می‌شود و گیمرها به‌کمک آن می‌توانند بازی‌های نصب‌شده روی کامپیوتر خانگی یا لپ‌تاپ خود را ازطریق گوشی سامسونگ و قابلیت ارتباطی وای‌فای یا ۴G و ۵G استریم کنند.

عرضه‌شدن بازی‌های محبوب و پرمخاطبی مانند Fortnite برای موبایل کار کسانی را راحت کرده است که برای استریم بازی از گوشی خود استفاده می‌کنند. با‌این‌حال، هنوز بازی‌های جذاب فراوانی وجود دارد که برای پلتفرم‌های موبایل عرضه نشده است و کاربران فقط می‌توانند آن‌ها را روی کامپیوترهای خانگی خود بازی کنند. بدین‌ترتیب، گیمرهایی که قصد دارند این بازی‌ها را با گوشی هوشمند خود استریم کنند، چاره‌ای جز استفاده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link و موارد مشابه با آن را نخواهند داشت.

خبر خوشحال‌کننده‌ی برای این دسته از گیمرها آن است که اکنون سامسونگ امکان استفاده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link را علاوه‌بر اعضای خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰، برای خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ نیز فراهم کرده است. از‌این‌پس، گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰e و گلکسی اس ۱۰ پلاس درکنار گلکسی اس ۱۰ نسخه‌ی ۵G می‌توانند از برنامه‌ی PlayGalaxy Link پشتیبانی کنند.

کاربران محصولات گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ برای استفاده از امکان استریم بازی ازطریق اپلیکیشن اختصاصی Samsung، به نصب نسخه‌ی ۱/۰/۵ آن نیاز خواهند داشت. در‌حال‌حاضر، برنامه‌ی اختصاصی استریم بازی سامسونگ فقط می‌تواند بازی را از کامپیوترهای مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز استریم کند. برنامه‌ی PlayGalaxy Link هنوز در حالت بتا قرار دارد؛ اما در نسخه‌ی جدید، وجود قابلیت‌های تازه‌ای را شاهد هستیم. برای مثال، می‌توان به افزوده‌شدن ویژگی‌های جدید به حالت کلیک‌راست ماوس اشاره کرد. درضمن، به‌روزرسانی نسخه‌ی کامپیوتر این برنامه اکنون به‌طور خودکار انجام می‌شود و صفحه‌ی اینترنتی پشتیبانی از برنامه نیز دراختیار کاربران آن قرار گرفته است.

Samsung PlayGalaxy Link

البته برای استفاده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link سامسونگ محدودیت‌هایی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. برای مثال، امکان استفاده از این اپلیکیشن فعلا برای تمام کاربران گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ فراهم نیست و در‌حال‌حاضر، فقط کاربران این محصولات در کشورهای کانادا، فرانسه، استرالیا، ایتالیا، هلند، انگلستان، سنگاپور، روسیه، کره‌جنوبی و آمریکا می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. این دسته از کاربران باید حتما در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ خود از اندروید پای یا نسخه‌های جدیدتر استفاده کنند.

افراد علاقه‌مند به استفاده از اپلیکیشن استریم بازی سامسونگ علاوه‌بر محدودیت منطقه‌ای، با محدودیت سخت‌افزار کامپیوتر خانگی خود هم مواجه هستند؛ یعنی کامپیوتر آن‌ها باید از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای استفاده از این اپلیکیشن برخوردار باشد. اگر سخت‌افزار کامپیوتر کاربران از مشخصات زیر ضعیف‌تر باشد، امکان اجرای برنامه‌ی PlayGalaxy Link سامسونگ را نخواهد داشت.

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰
  • پردازنده: پردازنده‌ی مدل Core i5 اینتل یا قوی‌تر
  • کارت گرافیک: پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GPU NVIDIA GTX 1060 و AMD Radeon RX 550 یا مدل‌های جدیدتر
  • حافظه: مدل ۸ گیگابایتی DDR4

اگر مشخصات سخت‌افزاری کامپیوتر خانگی کاربران با حداقل مشخصات بالا مطابقت داشته باشد، آن‌ها برای استفاده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link باید آن را هم روی کامپیوتر خانگی و هم روی گوشی سامسونگ خود نصب کنند. قدم بعدی آن است که کاربران با حساب کاربری سامسونگ خود، به هر دو نسخه‌ی PC و موبایلی این اپلیکیشن وارد شوند. باید به این نکته توجه کرد حساب کاربری استفاده‌شده در هر دو نسخه باید کاملا یکسان باشد.

برنامه PlayGalaxy Link

پس از انجام مراحل یادشده، اپلیکیشن استریم بازی سامسونگ به‌صورت خودکار بازی‌های نصب‌شده روی کامپیوتر کاربر را شناسایی و امکان استریم آن‌ها را ازطریق گوشی سامسونگ او فراهم می‌کند. اگر این برنامه بازی مشخصی را به‌صورت خودکار شناسایی نکند، می‌توان آن را به‌صورت دستی به فهرست بازی‌های استریم‌کردنی اضافه کرد.

قابلیت مهمی که برنامه‌ی PlayGalaxy Link سامسونگ دراختیار کاربر قرار می‌دهد، آن است که می‌تواند بازی‌های دلخواه خود را به‌کمک گوشی انجام دهد. وی برای انجام این کار می‌تواند از کنترل مجازی صفحه‌نمایش گوشی استفاده کند یا از وجود کنترلرهای جانبی بلوتوث بهره ببرد. البته امکان استفاده از ماوس و صفحه‌کلید هم برای این کار وجود دارد.

با وجود آنکه نام ایران در فهرست مناطق پشتیبانی‌کننده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link سامسونگ وجود ندارد، افراد علاقه‌مند می‌توانند این اپلیکیشن را از آدرس رسمی آن دانلود کنند. البته برای کاربرانی که به استریم بازی ازطریق ابزارهای هوشمند اندرویدی علاقه‌مند هستند؛ اما از گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ استفاده نمی‌کنند یا نام منطقه‌ی محل زندگی آن‌ها در فهرست مناطق پشتیبانی‌کننده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link سامسونگ اعلام نشده است، جای نگرانی خاصی وجود ندارد؛ چراکه آن‌ها می‌توانند به‌جای اپلیکیشن اختصاصی استریم بازی سامسونگ از برنامه‌ی مشابهی به نام Parsec استفاده کنند. این برنامه را به‌‌رایگان می‌توان به‌وسیله‌ی ابزارهای اندرویدی دانلود و اجرا کرد.

برنامه PlayGalaxy Link

به‌کمک اپلیکیشن Parsec علاوه‌بر استریم بازی‌ها، می‌توان عناوین چند‌نفره‌ای را به‌صورت آنلاین و همراه‌با دوستان تجربه کرد که از امکان بازی چندنفره‌ی آنلاین برخوردار نیستند. امکان نصب این اپلیکیشن استریم بازی حتی برای کامپیوترهای مبتنی‌بر نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز هم وجود دارد و درصورت تمایل، می‌توانید نسخه‌ی PC آن را از این آدرس دانلود کنید.

جالب آن است که برنامه‌ی PlayGalaxy Link سامسونگ بخشی از سرویس استریم بازی Parsec محسوب می‌شود؛ یعنی سامسونگ برای پشتیبانی اپلیکیشن استریم بازی پلی‌گلکسی از تمام گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر اندروید پای با محدودیت خاصی مواجه نیست؛ اما این کار را انجام نداده و امکان نصب برنامه‌ی PlayGalaxy Link را تنها برای کاربران گوشی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ آن‌هم فقط در نقاط خاصی از جهان فراهم کرده است. این تصمیم را شاید بتوان به حساب تلاش برای افزایش جذابیت پرچم‌داران جدید سامسونگ برای گیمرهای ساکن در مناطق مذکور گذاشت.

آیا سامسونگ فقط برای ترغیب گیمرهای ساکن در کشورهای تشکیل‌دهنده‌ی بازار هدفش به خرید محصولات خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰، امکان استفاده از برنامه‌ی PlayGalaxy Link را از سایر گیمرها دریغ کرده است یا برای این کار دلایل دیگری دارد؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید