فینال لیگ قهرمانان اسیا

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

طرفداران الهلال در سومین فینال لیگ قهرمانان آسیا امیدوار به شکستن طلسمی هستند که مانع رسیدن آنها به سومین قهرمانی تاریخ این باشگاه در آسیا شده است. امشب در ورزشگاه تازه تاسیس ۲۵ هزار نفری ملک عبدا.. ریاض آبی های شهر ریاض در جدالی تکراری که خاطرات تلخ دو فصل پیش لیگ قهرمانان را برای آنها تداعی می کنند نبردی انتقامی با حریف ژاپنی پیش رو خواهند داشت.

الهلال – اوراواردز در فینال ACL2017 نیز مقابل هم قرار گرفتند که در آن بازی این سامورایی های سرخپوش بودند که در ماراتن ۱۸۰ دقیقه ای فینال موفق شدند با گل دقیقه ۸۸ رافائل سیلوا برزیلی در بازی برگشت برنده این فینال لقب گرفته و جام را به شرق ببرند. در بازی رفت شاگردان رامون دیاز آرژانتینی به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت با اخراج عجیب سالم الدوساری ستاره ملی پوش تیم ۱۰ نفره الهلال در دقیقه ۸۸ مقاومتش شکست تا با گل دیدنی مهاجم برزیلی بار دیگر در فینال از رسیدن به جام ناکام بماند.
اما قصه برای تیم اول این روزهای سعودی ها متفاوت از همیشه است. زوران لوچسکیو رومانیایی با کلکسیونی از ستاره های گران قیمت خارجی و داخلی باید شاگردانش را مقابل حریف ژاپنی هدایت کند. الهلال که با خوش شانسی در نیمه نهایی از سد السد گذشت تا به فینال برسد این روزها تمامی تدابیر لازم برای شکستن طلسم ناکامی ها را اندیشیده است از جمله شارژ روحی ستاره هایی که هر یک دستمزدهای میلیون دلاری دریافت می کنند و باید برای رسیدن به جاودانگی جام قهرمانی آسیا را برای طرفداران و مالکان متمول و تشنه قهرمانی به ارمغان بیاورند.

 

در آن سوی میدان اما رقیب ژاپنی برای تکرار قهرمانی دو فصل پیش و نگه داشتن جامی که سال هاست در سرزمین آفتاب جاخوش کرده مسافر ریاض شده است تا گام محکمی تا قبل از میزبانی در جهنم سایتاما بردارد. ورزشگاهی معروف با خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیاد برای سامورایی ها که هر رقیبی در آن به مشکل برمی خورد درست مثل گوانگ ژو چین و مربی مشهوری همچون کاناوارو که نتوانستند جلوی سیل اوراوا در راه رسیدن به فینال را بگیرند. تشویوکی اوتسوکی سرمربی مشهور ژاپنی ها با تیمی ویرانگر گام به ریاض گذاشته و قطعا نبرد او با مربی رومانیایی جذابیت های زیادی خواهد داشت.

 

ینال ACL2019 در حالی برگزار می شود که الهلالی ها امیدوار به شکستن طلسم ناکامی نماینده های غرب قاره کهن در تقابل با رقبای شرقی هستند چون به جز السد که در سال ۲۰۱۱ این جام را به خاورمیانه آورد سایر جام های قهرمانی از سال ۲۰۰۵ به این سو سر از شرق قاره در آورده است.

نکته جالب تر در خصوص اوراواردز به عنوان یکی از تیم های فینالیست ACL2019 به وضعیت اسفناک این تیم در جدول رده بندی جی لیگ برمی گردد که تنها ۵ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و همین امر نگرانی های زیادی برای طرفداران این باشگاه رقم زده است. قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۷ این روزها برای تکرار قهرمانی که آنها را در زمره پرافتخارترین نماینده های ژاپن در آسیا قرار می دهد ممکن است بعد از این فینال طعم تلخ سقوط را بچشند چون با سه حریف مدعی در بالای جدول جی لیگ رقابت خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید