معرفی زبان php به ساده ترین روش

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی اپن سورس Open Source و سمت سرور ( Server Side ) ،است. زبان پی اچ پی برای طراحی برنامه های تحت وب استفاده می شود.

معنای سمت سرور بودن این است که صفحات PHP در مرحله اول توسط سرور Apache یا IIS  پردازش می شوند . سپس در مرحله دوم خروجی به صورت کدهای HTML و JavaScript ،  به مرورگر کامپیوتر کاربر ارسال میگردد. به همین دلیل به ان سمت سرور میگوییم.

زبان برنامه نویسی سمت سرور

زبان php

برخلاف HTML و جاوااسکریپت که کدهاش توسط مرورگر کاربر اجرا میشود کار اجرای صفحات  PHP را کامپیوتر سرور وب هاست  انجام می دهد.

طبق بررسی های بدست اممده کلمه PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor و به معنی پیش پردازنده فرا متن است. کلمه PHP در سال ۱۹۹۴ توسط رسموس لردورف ایجاد گردید و مجددا پس از ان توسط سایرین گسترش یافت.

به گزارش سایت تم کد ساختار زبان PHP به زبان  C  بسیار شبیه  است و در نسخه های جدید شبیه به جاوا هم شده است.

تعریف زبان php

جوملا ، WikiMedia و یا Mambo از معروفترین نرم افزارهای ساخته شده با PHP می باشند . سایت های بسیاری در دنیای وب براساس زبان PHP نوشته شده اند و مدام این سایت ها اضافه می شود. پس برای یادگیری زبان های برنامه نویسی لازم نیست به کلاسهای گران قیمت بروید. اگر به ان علاقه مند هستید از توضیحات اینترنت هم خیلی چیزها به دستتان می اید.

به گزارش سایت تم کد یکی از ویژگیهای مهم پی‌ اچ‌ پی فراهم سازی دستورات ساده ای برای استفاده از انواع پایگاه‌ داده می باشد. مثل : MySQL، اوراکل، IBM DB۲ ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL و SQLite

زبان PHP روی اکثر سیستم‌عامل‌ های معروف مانند  لینوکس، یونیکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف قالب اجرا است و این ویژگی زبان PHP محبوبیت ان را چند برابر کرده است.

بیشتر بدانید : چگونه می توانم طراح وب سایت شوم؟

توصیه ما به شما :

یک توصیه به شما میکنیم و ان هم این است که پیش از آغاز به یادگیری زبان php ، شما باید آشنایی کافی با زبان های HTML و جاواسکریپت داشته باشید .

مزیت های زبان php چیست ؟

یکی از مزیت های زبان PHP اینست که هاست هایی که میزبانی  PHP را انجام می دهندبسیار ارزانتر از هاست های .Net هستند . چون  PHP یک ابزار اپن سورس و رایگان می باشد.

زبان PHP روی تمامی پلتفورم های معروف مثل Windows , Linux و iOs اجرا خواهد شد و این فوق العاده است.

PHP یک زبان ساخت یافته است و یادگیری آن بسیار اسان است .

ابزار کار با PHP همگی اپن سورس Open Source و رایگان می باشد.

برای شروع کار با زبان php به چه  نیاز دارید ؟

برای استفاده و اجرای صفحات PHP شما نیاز به یک سرور دارید . این سرور می تواند  آپاچی ( Apache ) یا IIS  باشد که می توانید آنرا بر روی کامپیوتر خود نصب کنید .

همچنین شما می توانید صفحه خود را بر روی یک سرور که از PHP پشتیانی می کند ، اجرا بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید