نحوه محافظت از حریم شخصی و ایمن ماندن در اینستاگرام

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

شبکه اجتماعی اینستاگرام یک روش عالی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر با دوستان، خانواده و سایر افراد در سراسر جهان است، اما حریم خصوصی و امنیت شما در اینستاگرام می‌تواند در معرض خطر قرار گیرد. اما شما به‌عنوان یک عضو از اینستاگرام لازم نیست نگران باشید زیرا خود برنامه‌اینستاگرام راه‌کارهای امنیتی خوبی را فراروی کاربران خود قرار داده است که با تبعیت از آن‌ها می‌تواند به‌راحتی در این شبکه اجتماعی امنیت داشته باشید.

در اینجا پنج روش برای ایمن نگه‌داشتن حساب شما در اینستاگرام آورده شده است. دستورالعمل‌های جداگانه‌ای برای امنیت حساب کاربری در نسخه وب اینستاگرام و برنامه‌های تلفن همراه و نسخه‌های سیستم‌عامل‌های موبایلی نظیر iOS و Android که دارای تفاوت هستند وجود دارد.

حساب کاربری خود را در اینستاگرام به‌صورت خصوصی تنظیم کنید

با تبدیل حساب کاربری عمومی خود به شخصی و خصوصی، یک راهکار ساده امنیتی را برای حساب کاربری‌تان ایجاد کرده‌اید. با این کار اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را تنها با گروهی از افراد به اشتراک بگذارید که شما خودتان اجازه دهید و دیگران نمی‌توانند به‌عکس های خصوصی شما دسترسی داشته باشند. به‌این‌ترتیب، فقط افرادی که واقعاً به آن‌ها اجازه می‌دهید از فعالیت‌های شما آگاه خواهند بود.

در نسخه  تلفن همراه

با ضربه زدن روی نماد “شخص” در گوشه سمت راست پایین صفحه، به پروفایل خود بروید. به سمت چپ بکشید و به نماد چرخ‌دنده تنظیمات که ظاهر می‌شود، ضربه بزنید.

“حریم خصوصی و امنیت” و “حریم خصوصی حساب” را انتخاب کنید.

“حساب خصوصی” را روشن کنید.

در نسخه وب

بر روی نماد “person” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس به دنبال نماد چرخ‌دنده یا تنظیمات در کنار نام خود باشید.

“حریم خصوصی و امنیت” و “حریم خصوصی حساب” را انتخاب کنید.

بر روی کادر تأیید حساب خصوصی کلیک کنید.

ازاین‌پس ، فقط دنبال کنندگان (فالوورهای شما) قادر به مشاهده پست‌های شما خواهند بود. هر کس دیگری ابتدا باید درخواست پیگیری را برای شما ارسال کند تا بتواند فعالیت‌های شمارا در اینستاگرام ببیند.

بلاک کننده دنبال کنندگان (فالوورها)

اگر یکی از دنبال کنندگان شما قصد آزار شما در اینستاگرام را داشته باشد (یا بدتر)، می‌توانید مانع وی از دیدن پست‌های خود شوید. (نگران نباشید: فالورها از این بلاک کردن شما مطلع نمی‌شوند.)

در نسخه تلفن همراه

“دنبال کنندگان یا فالوورها” را در بالای منوی اصلی تلفن همراه لمس کنید.

فالوورهای خود که می‌خواهید مسدود کنید را انتخاب کنید.

اگر از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید ، روی سه‌نقطه افقی کنار نام آن‌ها ضربه بزنید. اما اگر از سیستم‌عامل اندرید در دستگاه هوشمند خود استفاده می‌کنید، روی سه‌نقطه عمودی ضربه بزنید. “حذف” را انتخاب کنید.

در نسخه وب اینستاگرام

بر روی نماد شخص یا خصوصی و سپس بر روی “دنبال کنندگان” کلیک کنید.

فالوورهای خود که می‌خواهید مسدود کنید را انتخاب کنید.

روی نماد آن شخص کلیک کنید، سپس به دنبال سه‌نقطه افقی در سمت راست نام آن‌ها باشید. “مسدود کردن این کاربر” را انتخاب کنید.

فعال کردن رمز عبور دومرحله‌ای

اگر نگران این هستید که شخصی به‌حساب کاربری اینستاگرام شما وارد شود باید احراز هویت دوعاملی اینستاگرام را فعال کنید که هر بار که با یک دستگاه جدید وارد اینستاگرام می‌شوید یک پیام متنی با کد تأیید اعتبار برای شما ارسال می‌شود. برای ورود به سیستم باید کد را وارد کنید.

برای فعال کردن رمز عبور دومرحله‌ای اینستاگرام در تلفن همراه

به “تنظیمات”> “حریم خصوصی و امنیت”> “تأیید هویت دو عامل”> “شروع کار” بروید.

“پیام متنی” را تغییر دهید.

اگر ترجیح می‌دهید به‌جای آن از برنامه تأیید هویت مانند Google Authenticator استفاده کنید ، به‌جای آن روی “برنامه تأیید اعتبار” بروید. برنامه می‌بیند که آیا قبلاً نصب‌کرده‌اید یا خیر. اگر این کار را نکنید ، یک مورد را پیشنهاد می‌کند.

برای فعال کردن رمز عبور دومرحله‌ای اینستاگرام در نسخه وب

به آیکون شخص بروید، سپس روی نماد چرخ‌دنده کلیک کنید.

روی “حریم خصوصی و امنیت”> “ویرایش تنظیم تأیید هویت دو عامل” کلیک کنید.

“پیام متنی” را بررسی کنید. اگر یک برنامه تأیید اعتبار در دسترس است، می‌توانید “استفاده از برنامه تأیید اعتبار” را نیز بررسی کنید. در غیر این صورت، آن را خاکستری می‌کنید.

از جمع‌آوری داده‌های خود توسط برنامه‌های شخص ثالث جلوگیری کنید

هزاران برنامه شخص ثالث وجود دارد که از شما می‌خواهند به داده‌های اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید ، مانند برنامه‌ای که پست‌های اینستاگرام را برای شما برنامه‌ریزی می‌کند. بنابراین قبل از توافق برای اجازه دسترسی به اطلاعات خود به شخصی دیگر این عامل را فعال کنید زیرا باعث می‌شود که شرکت‌هایی که اطلاعات خصوصی در مورد شما دارند ، احتمال سوءاستفاده یا سرقت اطلاعات شمارا کاهش دهند.

برای لغو دسترسی به برنامه‌هایی که قبلاً به آن‌ها اجازه دسترسی داده‌اید، باید از واسط کاربری تحت وب استفاده کنید. نمی‌توانید این کار را از طریق اینستاگرام نسخه تلفن همراه انجام دهید.

۱- برای این کار ابتدا از طریق یک مرورگر بر روی تلفن همراه یا رایانه به اینستاگرام خود وارد شوید و بر روی آیکون شخص در گوشه سمت راست‌بالای صفحه کلیک کنید یا به آن ضربه بزنید.

۲- روی نماد چرخ‌دنده (تنظیمات) کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید.

۳- بر روی گزینه “برنامه‌های مجاز” کلیک کنید (آن را در فهرست سمت چپ جستجو کنید.) فهرستی از برنامه‌هایی را مشاهده می‌کنید که اجازه دسترسی به اینستاگرام شمارا دارند.

۴- برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید غیرمجاز باشید ، روی دکمه “Revoke Access” کلیک کنید و سپس “بله” را انتخاب کنید.

جهت بررسی هک شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام موارد زیر را بررسی کنید

اگر نگران این هستید که کسی اکانت اینستاگرام شمارا هک کرده باشد، می‌توانید با مشاهده فعالیت حساب خود، ازجمله زمان ورود به‌حساب، ورود به سیستم، تغییر گذرواژه و موارد دیگر، را بررسی کنید.

۱-    با استفاده از نسخه تحت تلفن همراه اینستاگرام، به قسمت “تنظیمات”> “حریم خصوصی و امنیت”> “دسترسی به داده‌ها” بروید.

۲-    در نسخه وب اینستاگرام نیز، روی نماد “شخص” در سمت راست‌بالای صفحه ضربه بزنید. روی نماد چرخ‌دنده یا تنظیمات کلیک کنید و “حریم خصوصی و امنیت”> “مشاهده داده‌های حساب” را انتخاب کنید.

۳-    شما به صفحه اطلاعاتی خواهید رسید که اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از حساب کاربری‌تان در اینستاگرام در آن وجود دارد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید بر روی هر گروه کلیک کنید، مانند “تغییرات حریم خصوصی حساب”، “ورود به سیستم”، “خروج از سیستم”، “هشتک‌هایی که دنبال می‌کنید” و غیره.

۴-    توجه ویژه‌ای به “تغییرات حریم خصوصی حساب”، “تغییر رمز عبور”، “ورود به سیستم”، “خروج از سیستم” و “فعالیت Stories” کنید. اگر چیزی را مشاهده کنید که ناآشنا باشد ، ممکن است به معنای این باشد که شخص دیگری از حساب شما استفاده می‌کند. بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید تا آن‌ها را قفل کنید.

ترجمه: حسین موالی

دیدگاهتان را بنویسید