۱۰ نکته طلائی برای نجات ماشین شما از سرقت از زبان یک سارق!

3/5 - (12 امتیاز)

شما احتمالاً تصور هم نمی‌کنید که زمان طلایی سرقت وسایل شما یا حتی ماشین شما تنها ۲۰ ثانیه است. به گفته یک سارق قدیمی، هنگام دزدی او و شرکایش مجبور بودند خیلی سریع عمل کنند، زیرا آنها از لحظه شکستن پنجره اگر کسی همان نزدیکی بود با پلیس تماس تلفنی داشت. آنها فقط اتومبیل‌هایی را که مدت طولانی در جایی پارک شده بودند، هدف قرار نمی‌دادند بلکه خودروهایی که صاحبان آنها برای چند دقیقه یا حتی چند ثانیه متوقف شده بودند نیز سرقت می‌کردند. سرعت آنها به قدری بالا بود که تصور هم نمی‌شد.

۱- بررسی کنید که آیا یک ردیاب GPS روی ماشین شما نصب شده است یا خیر؟

شاید به نظر برسد که این نکته فقط برای افراد بسیار مرفه و دارای یک ماشین بسیار گران قیمت به درد می‌خورد، اما موردی‌ست که همه باید بدانند. بعضی اوقات سارقان حرفه‌ای می‌خواهند روال روزانه کارهای شما را برای مدت مشخصی نظارت کنند تا ببینند بهترین زمان برای سرقت ماشین شما کی و کجاست. آنها حتی ممکن است بخواهند بدانند که کجا زندگی می‌کنید تا برای سرقت به خانه شما هم بیایند.

۲- با ارزش‌ترین وسایل خود را در صندوق عقب قرار دهید.

سارقان وقت کمی برای انجام کار خود دارند که تقریباً هرگز صندوق عقب را باز نمی‌کنند. آنها هر آنچه را که ارزش دارد را از داخل خودرو سرقت می‌کنند. به همین دلیل بسیار عاقلانه خواهد بود که بتوانید کالاهای با ارزش خود مانند چمدان‌ها، کت یا حتی کیف شخصی خود در صندوق عقب بگذارید.

۳- همیشه جایی که چراغ وجود دارد پارک کنید.

با توضیحات اشاره شده در موارد قبلی واضح است که چرا پارک کردن ماشین شما در یک نقطه تاریک می‌تواند خطرناک باشد. دزدها هرگز به اتومبیل‌هایی که در فضاهای کاملاً روشن پارک شده باشند، وارد نمی‌شوند. بلکه فقط به خودروهایی که در جایی تاریکی پارک شده باشند می‌پردازند.شما همیشه باید محلی را انتخاب کنید که کمی به آن نور برسدد تا مطمئن شوید که هر نوع حرکتی اطراف ماشین شما دیده می‌شود.

۴- صفحه پخش خود را بردارید.

برخی سارقان هستند که انحصاراً به دنبال سیستم صوتی اتومبیل شما هستند. اگر آن را بردارید یا جایی در ماشین مخفی کنید دیگر وقتی برای سارقان جهت جستجو در ماشین نمی‌ماند، بنابراین آنها احتمالاً به سمت ماشین بعدی حرکت می کنند.

۵- اشیاء با ارزش خود را در زیر صندلی ماشین مخفی کنید.

اگر نمی‌خواهید کیف شخصی خود رادر مکان قابل رویت بگذارید و نمی‌توانید آن را در صندوق عقب قرار دهید، می‌توانید به سادگی آن را در زیر صندلی خود قرار دهید. بیشتر سارقان قبل از وارد شدن ماشین، نگاهی به درون آن می‌اندازند و اگر آنچه را که دوست دارند نبینند، دست به دزدی نمی‌زنند.

۶- پنجره‌های دودی به شما کمک می کنند.

پنجره های دور که با اتومبیل‌های بزرگ و گران قیمت همراه هستند فقط برای حفظ ظاهر و تمیز و شیک بودن نیست. استفاده از این نوع پنجره‌ها ممکن است مانع از ورود یک دزد به ماشین شما شود، زیرا آنها نمی‌توانند ببینند داخل ماشین چیست. خطر خیلی بزرگ است و آنها وقت ندارند.

۷- هرگز اسناد خود و پول را در اتومبیل قرار ندهید.

اگر یک سارق وارد اتومبیل شما شود و جز اسناد و اسم و آدرس شما در آنها پیدا نکند، ممکن است مدارک را ببرد و برای باج‌گیری اقدام کند یا از روی اسناد شما محل زندگی‌تان را پیدا کند و خانه شما تبدیل به هدف سرقت شود.

افزون بر اسناد، بیشتر افراد دوست دارند برای مواقع اورژانسی مقداری پول داخل ماشین خود نگه دارند. وقتی پول شما قابل مشاهده است، آشکارا سارقان را دعوت می‌کنید تا به داخل ماشین شما بیایند. کافی است مکانی امن‌تر و مبهم‌تر پیدا کنید تا آن را مخفی کنید برای این کار آینه بالای سر شما، مکان مخفی عالی است.

۸- سیستم امنیتی اتومبیل خود را بولد کنید!

اگر سارقان چراغ چشمک زن یا برچسب دزدگیر را روی داشبورد ماشین شما را ببیند، خیلی سریع از ماشین شما فاصله می‌گیرند.

۹- بعضی از برندهاها نسبت به سایرین ترجیح داده می شوند.

براساس آمار جهانی برخی برندهای اتومبیل وجود دارد که سارقان بیشترین آن را هدف قرار می‌دهند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ ، ۱۶۷۳۲ مدل تویوتا کمری توسط سارقان زدیده شد. اگر این اطلاعات را داشته باشید و خودروی شما هم در این لیست باشد قطعاً بیشتر مراقب آن خواهید بود.

۱۰- هرگز کلیدهای یدکی را درون ماشین خود نگه ندارید.

برخی از افراد دوست دارند یک مجموعه اضافی از کلیدها را در ماشین خود نگه دارند. یک سارق قدیمی می‌گوید که بارها با یافتن کلید یدک در خودرو مانند یک آقا واقعی با ماشین فرار کرده است. اکنون که این نکته را می‌دانید باید همیشه کلیدهای خود را در خانه خود نگه دارید، در مکانی بسیار امن که حتی سارقان خانه نیز قادر به یافتن آن نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید