۶۱ درصد تبلیغات مخرب، کاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

 

 

طبق آماری که هفته گذشته توسط شرکت امنیت سایبری Devcon منتشر شد، اکثر تبلیغات مخرب، کاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند.

 

 

مقاله‌های مرتبط:

 

مایکروسافت: بدافزارجدید Dexphot بیش از ۸۰ هزار کامپیوتر را آلوده کرده است

بدافزار Ads Blocker با ادعای مسدودسازی تبلیغات، کاربران اندروید را بمباران تبلیغاتی می‌کند

 

شرکت امنیت سایبری Devcon اعلام کرده که براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط ابزارهای داخلی، ۶۱٪ تبلیغات مخرب که از ۱۱ ژوئیه تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ شناسایی شده‌اند، مربوط به کاربران ویندوز بوده است. این کمپین‌های تبلیغاتی مخرب برای هدایت کاربران به سایت‌های مخرب یا بارگیری نرم‌افزارهای مخرب طراحی شده‌اند. به‌گفته‌ی این شرکت، منطق امر مذکور واضح بوده و می‌توان آن را به سهم زیاد سیستم‌عامل ویندوز از بازار نسبت داد. درنتیجه جای تعجب نیست که بیشتر بدافزارها و تبلیغات مخرب در ۳۰ سال گذشته، دستگاه‌های ویندوز را هدف قرار داده‌اند.

 

البته ماجرا فقط به ویندوز ختم نشده و از سوی دیگر می‌توان طبق آمار گفت که در چهار ماه گذشته، این تبلیغات مخرب در ChromeOS نیز به‌طور غافلگیر‌کننده‌ای کشف شدند و این سیستم‌عامل را نیز هدف قرار دادند. درواقع Devcon اشاره کرد که ۲۲ درصد از تبلیغات مخرب مشاهده شده، سیستم‌عامل کروم را هدف قرار داده‌اند و این آمار بیشتر از سیستم‌عامل مک با ۱۰/۵ درصد، سیستم‌عامل iOS با ۳/۲ درصد، سیستم‌عامل اندروید ۲/۱ درصد و سیستم‌عامل iPadOS با ۰/۸ درصد بوده است.

 

تبلیغات مخرب

 

طبق اطلاعات به دست آمده ظاهرا کمترین حملات به سیستم‌عامل لینوکس بوده که فقط ۰/۳ درصد تبلیغات مخرب را شامل شده است که البته جای تعجب ندارد زیرا سیستم‌های مجهز به سیستم‌عامل لینوکس اغلب به‌عنوان سرور استفاه می‌شوند.

بیشترین تبلیغات مخرب از سه شبکه تبلیغاتی نشات می‌گیرد

 

گزارش متفاوت دیگری که هفته گذشته توسط شرکت امنیتی Confiant منتشر شد، نگاهی به کل اکوسیستم و منابع تبلیغات مخرب داشت. این شرکت امنیتی اعلام کرد که بیش از ۱۲۰ میلیارد تبلیغات در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ یعنی از اول ژوئیه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ از طریق ۷۵ شبکه تبلیغاتی منتشر شده‌اند. Confiant گفته است که نزدیک به ۶۰٪ از کل تبلیغات مخرب که در سه‌ماهه سوم سال جاری شناسایی شده فقط از سه پلتفرم تبلیغاتی نشات گرفته‌اند. به‌گفته‌ی این شرکت امنیتی، نگران‌کننده‌ترین منبع تبلیغات مخرب از طریق یک SSP بوده که ۳۰ درصد تبلیغات مخرب را به عهده داشته است. این شرکت اشاره‌ای به‌نام این شبکه‌های تبلیغاتی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید