۶ نکته مهم حفظ امنیت حساب واتس اپ

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

واتس اپ از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیغام رسان فوری بین کاربران است. این اپلیکیشن ارتباط بین کاربرانش را بصورت پیش‌فرض رمزگذاری می‌کند. هر چند که رمزگذاری کاربر به کاربر (end-to-end) واتس اپ از امنیت و حریم شخصی کاربرانش محافظت می‌کند، با این حال چند نکته مهم دیگر جهت حفظ امنیت حساب واتس اپ وجود دارند.

۱- برای مکالمات حساس و مهم‌تان رمزگذاری را بررسی کنید

هر چند که واتس اپ بصورت پیش‌فرض ارتباط بین کاربران را رمزگذاری می‌کند، با این حال در مورد برخی مکالمات بهتر است که این گزینه را دوباره بررسی کنید.  برای این منظور پنجره مکالمه با مخاطب خود را باز کنید، روی اسم کاربر در بالای صفحه تپ و سپس روی Encryption تپ کنید. چیزی شبیه عکس زیر را خواهید دید:

از اپلیکیشن دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید شما و مخاطبتان هر دو کد امنیتی مشابهی دارید، همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌‌های بارکد خوان، QR کد را اسکن کنید.

۲- اخطارهای امنیتی را فعال کنید

هنگامی که موبایل یا دستگاه جدیدی از مخاطبین به گفتگوی حال حاضر دسترسی پیدا می‌کنند، یک کد امنیتی جدید ساخته می‌شود. واتس اپ قابلیت این را دارد که مخاطبان را از تغییر کد امنیتی آگاه کند. سپس شما می‌توانید از طریق تلفن یا اپلیکیشن پیغام رسان دیگری، کد امنیتی جدید را با مخاطبتان دوباره بررسی کنید تا از امنیت گفتگو مطمئن شوید.

برای فعال کردن نمایش اخطارهای امنیتی مسیر WhatsApp > Settings > Account > Security > Show security notifications را دنبال کنید.

۳- ویژگی ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید

مسیر Menu > Settings > Account > Two-step verification > Enable را دنبال کنید. یک کد ۶ رقمی ایجاد کنید، رمزعبور خود را وارد کنید که در صورت فراموش کردن این کد بتوانید حسابتان را باز پس بگیرید. گزینه ورود دو مرحله‌ای واتس اپ بصورت تصادفی از شما می‌خواهد که کد ۶ رقم را وارد کنید. این ویژگی مانند گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای نیست.

۴- پشتیبان‌گیری ابری واتزاپ را غیرفعال کنید

کاربران واتس اپ توجه داشته باشند، با اینکه این اپلیکیشن ارتباط بین کاربران را رمزگذاری می‌کند، اما فایل‌های پشتیبان این سرویس روی گوگل درایو یا iCloud رمزگذاری نشده ذخیره می‌شوند. اگر به حریم شخصی خود اهمیت می‌دهید گزینه بک‌آپ گیری واتس اپ را غیرفعال کنید . بدین منظور قدم‌های زیر را دنبال کنید:

گوشی‌های آیفون : WhatsApp > Settings > Chats > Chat Backup > Auto Backup > Off

گوشی‌های اندروید : WhatsApp > Menu > Settings > Chats > Chat Backup > Backup to Google Drive > Never

۵- مراقب کلاهبردارن باشید

مراقب کلاهبردارن اینترنتی باشند. کلاهبردارن ممکن است با برداشتن تصاویر و بیوی یکی از دوستان و آشنایان شما خود را جای آن‌ها جا بزنند و از شما درخواست اطلاعات یا حتی پول بکنند. مراقب کلاهبرداران باشید.

۶- تنظیمات حریم شخصی در واتس اپ را جدی بگیرید

مسیر Settings > Account > Privacy را دنبال کنید تا تنظیمات حریم شخصی لازم را اعمال کنید. در این مسیر می‌توانید تنظیم که چه کسی عکس پروفایل شما یا آخرین زمانی که آنلاین بوده‌اید را ببیند.

فراموش نکنید که اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ واتس اپ را از وب‌سایت رسمی واتزاپ یا فروشگاه‌های معتبر مانند گوگل یا اپل دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید