باشگاه فوتبال شهر خودرو

5/5 - (3 امتیاز)

باشگاه فوتبال شهر خودرو یک باشگاه فوتبال در شهر مشهد است و هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد.
باشگاه فوتبال شهر خودرو در سال ۱۳۹۲ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مس سرچشمه با نام «پدیده مشهد» تأسیس و در مسابقات لیگ آزادگان شرکت کرد.

باشگاه شهر خودرو با قهرمانی در گروه الف لیگ آزادگان فصل ۹۳–۱۳۹۲ به لیگ برتر ایران صعود کرد.

در خرداد ۱۳۹۳ به پاس حمایت و همراهی مردم خراسان با این تیم جهت راهیابی به لیگ برتر خلیج فارس، نام این تیم از «پدیده مشهد» به «پدیده خراسان» تغییر کرد

باشگاه پدیده در پایان هفته ششم لیگ چهاردهم که اولین حضور این تیم در لیگ برتر خلیج فارس بود، تنها تیم بدون شکست مسابقات باقی ماند و در رده سوم لیگ قرار گرفت. در پایان هفته ششم پدیده بهترین تیم و علیرضا مرزبان مربی تیم به عنوان بهترین مربی انتخاب شد.[۵]

در لیگ برتر سال ۱۳۹۵–۱۳۹۶ در حالی که پدیده داشت به همراه پرسپولیس و پارس جنوبی برای مقام نخست[۶] (در هفته‌های ابتدایی فصل) می‌جنگید،[۷] با پیروزی ۲–۰ مقابل استقلال، باعث استعفاء سرمربی این تیم شد.[۸][۹]

در نیم فصل اول لیگ هجدهم پدیده خراسان با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی توانست نتایج قابل قبولی کسب کند و در پایان نیم فصل در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. اما شرکت پدیده در اداره امور باشگاه مشکلاتی داشت و سرانجام پس‌از کش و قوس‌های فراوان و با همکاری مسئولان استانی در سال ۱۳۹۷ سهام باشگاه پدیده به شرکت شهر خودرو با مالکیت فرهاد حمیداوی منتقل شد.

که اسم این تیم ازنیم فصل به پدیده شهر خودرو تغییر کرد. این باشگاه در لیگ هجدهم موفق به کسب سهمیه پلی-آف لیگ قهرمانان آسیا شد و اولین تیم استان خراسان رضوی است که به این مسابقات راه یافته‌است.

این باشگاه از فصل جدید با نام شهر خودرو در مسابقات حاضر خواهد شد.

نماد

باشگاه فوتبال شهر خودرو دارای لوگویی قرمزرنگ که در آن نماد یوزپلنگ به کار رفته می‌باشد؛ رنگ اصلی لوگو قرمز است.

رنگ
عموماً باشگاه ورزشی شهر خودرو به خاطر رنگ عنابی آن شناخته می‌شود؛ این رنگ در پیراهن آن نیز به‌کار رفته‌است. رنگ‌های به‌کاربرده‌شده در لوگو قرمز و زرد هستند.[۱۰]
لباس (کیت)
لباس اول این تیم عنابی و لباس دوم نیز سفید و لباس سوم نیز قرمز می‌باشد.

هواداران
بیشتر هواداران این تیم را مردم محلی و استان خراسان تشکیل می‌دهند. این باشگاه در ابتدای تشکیل هواداران بسیاری را جذب خود کرد به طوریکه پس از ابومسلم خراسان پرهوادارترین باشگاه لیگ آزادگان بود.

پس از صعود به لیگ برتر نیز در بین چهار تیم پرهوادار ایران از نظر تعداد تماشاگر قرار گرفت اما به مرور زمان و پس از مشکلات مالی باشگاه و کسب نتایج ضعیف به تدریج از تعداد تماشاگران کاسته شد.

با این وجود پس از افتتاح ورزشگاه امام رضا در سال ۱۳۹۶ و سقوط باشگاه مشکی پوشان و تک قطبی شدن فوتبال خراسان در سال ۹۷ و همچنین رقابت در کورس قهرمانی به تدریج جایگاه خود را دوباره پیدا کرده.

به طوری که اکنون در کنار باشگاه‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال و سپاهان جزو پنج تیم پرتماشاگر لیگ قرار گرفته‌است.

ورزشگاه خانگی

تا هنگام گشایش ورزشگاه امام رضا، شهر خودرو بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌کرد؛ پس از گشایش ورزشگاه امام رضا، مهاجری سرمربی وقت شهر خودرو از این اتفاق خوشحال و معتقد بود این ورزشگاه خدمت بزرگی به ورزش استان خواهد کرد گنجایش این ورزشگاه حدود ۲۷ هزار نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید