فعال کردن قابلیت Find My Device در دستگاه‌های اندرویدی

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

اگر شما نگران به سرقت رفتن گوشی موبایل خود و اطلاعات آن هستید بهتر است ابزار Find My Device را بر روی گوشی خود فعال کنید. سرویس گوشی مرا پیدا کن (Find My Device) قابلیتی است که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی فعال نیست. لذا برای استفاده از این قابلیت باید آن را به صورت دستی تنظیم و راه اندازی کنید. در دستگاه‌های جدید اندروید این قابلیت از قسمت Settings یا تنظیمات قابل دسترس است. اگر گوشی یا تبلت شما این سرویس را به صورت پیش فرض در اختیار نداشت می‌توانید برنامه Find My Device را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. برای راه اندازی این سرویس نیاز به یک سری تنظیمات اولیه هست که در زیر مراحل آن را نشان می‌دهیم.

find-my-device-app.png

۱- ابتدا وارد بخش Settings یا تنظیمات گوشی یا تبلت اندرویدی خود شوید.

2.jpg

۲- سپس Security یا امنیت را پیدا کرده وارد آن قسمت شوید.

3.jpg

۳- وارد بخش Device Administration یا مدیریت دستگاه شوید.

4.jpg

۴- گزینه Find My Device را فعال کنید.
۵- به منوی اصلی تنظیمات باز گردید.
۶- وارد قسمت Location  یا موقعیت شوید.

6.jpg

۷- موقعیت مکانی یا location خود را فعال کنید.
۸- Mode  یا وضعیت آن را روی گزینه High accuracy یا دقت بالا تنظیم کنید.

7.jpg

۹- به منوی قبل بازگشته و وارد Google Location History یا سابقه مکان گوگل شوید.
۱۰- قابلیت Location History را فعال کنید.
۱۱- سپس نام دستگاه خود را در لیست پیدا کرده و آن را فعال کنید.
حال که تنظیمات اولیه را انجام داده‌اید اقدام به نصب و راه اندازی برنامه Find My Device کنید. اگر این برنامه به صورت پیش فرض روی دستگاه شما نصب نیست از طریق پلی استور اقدام به دریافت ونصب آن کنید (توجه داشته باشید این سرویس برای دستگاه‌های اندروید ۴.۰ به بالا قابل اجرا است). برنامه Find My Device را باز کرده و وارد حساب کاربری گوگل خود شوید در این صورت حساب کاربری شما به دستگاه متصل شده و برای پیدا کردن گوشی خود می‌توانید از این حساب کاربری استفاده کنید. در ادامه نقشه‌ای برای شما باز می‌شود که مکان دستگاه شما را به صورت دقیق به شما نمایش خواهد داد.
اکنون برنامه Find My Device بر روی گوشی شما نصب و فعال گردیده برای استفاده از امکانات آن مراحل زیر را می‌توانید انجام دهید.

aid5925808-v4-728px-Find-a-Stolen-Android-Phone-Step-1-Version-2.jpg

برای ردیابی دستگاه خود کافی است به وب سایت Find My Device مراجعه و با حساب کاربری که متصل شدید لاگین کنید. همزمان با مشاهده موقعیت مکانی گوشی خود می‌توانید با زدن گزینه “Play Sounds” صدای زنگ گوشی خود را با بالاترین حد ممکن آن بشنوید (حتی اگر گوشی شما سایلنت باشد). این کار برای یافتن دستگاه در محیط خانه یا کار مناسب است.
در صورتی که گوشی خود را گم کرده‌اید و برای آن رمزی انتخاب نکرده‌اید از گزینه‌ی “Lock” می‌توانید برای قفل کردن گوشی خود و ارسال پیام روی دستگاه جهت ارتباط  دیگران با خود استفاده کنید.
اگر موبایل شما به سرقت رفته است و امکان ردیابی آن را ندارید می‌توانید از گزینه “Erase” برای حذف تمامی اطلاعات گوشی و کارت حافظه استفاده کنید. در این صورت حتی اگر گوشی شما به اینترنت متصل نباشد با اولین اتصال به اینترنت به صورت خودکار تمامی اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید