قابلیت پنهان کردن ریپلای توییتر معرفی شد

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

زومیت/ توییتر برای کنترل بیشتر روی محتوای منتشرشده کاربر در پلتفرم خود، ابزاری برای مخفی‌کردن ریپلای‌هایی که کاربر مایل به دیدن آن‌ها نیست، ارائه کرد.

کاربران توییتر ازاین‌پس می‌توانند ریپلای‌ها را از دید دیگران پنهان کنند. توییتر پس از آزمایش این ابزار در اوایل سال جاری اعلام کرد که کاربران اکنون می‌توانند ریپلای‌ها را مخفی کنند. این گزینه پس از آزمایش‌هایی که از سر گذرانده، از پنج‌شنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در ایالات‌متحده، ژاپن و کانادا فعال شده است.

ابزار مخفی‌کردن ریپلای به این معنی است کاربران می‌توانند پاسخ‌ها را از کانون توجه خارج کرده و مخفی کنند؛ از این گذشته، به‌محض اینکه شبکه‌ها گزینه‌های بیشتری را برای کنترل محتوای کاربران ارائه می‌کنند، منتقدین سانسور نیز شروع به انتقاد می‌کنند. پاسخ‌های پنهان‌شده دیگر به‌صورت مستقیم زیر توییت نیستند؛ اما اگر کاربران سعی در دیدن آن‌ها داشته باشند، می‌توانند آن‌ها را داخل بخشی اختصاصی مشاهده کنند.

برای پنهان کردن ریپلای در پست خود، روی آیکون پیکان در گوشه‌ی بالا سمت راست آن کلیک کنید؛ در پنجره‌ی باز شده، پنهان‌کردن رپیلای را انتخاب کنید. پنجره‌ی دوم از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید آن کاربر را بلاک کنید یا خیر. ریپلای‌ها می‌توانند هر زمان که کاربر بخواهد از حالت پنهان‌شده دربیایند.

Starting today, you can now hide replies to your Tweets. Out of sight, out of mind. pic.twitter.com/0Cfe4NMVPj
— Twitter (@Twitter) 21 November 2019

زمانی‌که توییتی ریپلای پنهان‌شده دارد، آیکونی در گوشه‌ی پایین سمت راست توییت ظاهر می‌شود. اگرچه این بدان معنی است که این رپیلای‌ها هنوز در دسترس‌اند ولی کمتر جلوی دید قرار دارند. توییتر می‌گوید که وقتی ریپلای مخفی شود، به کاربر اطلاع داده نمی‌شود.

در زمان آزمایش، توییتر گفت که اغلب رپیلای‌های مخفی‌شده، بی‌ربط، دشنام یا نامشخص بوده است. همچنین قابلیت جدیدی فراهم شده که به کاربر این آزادی عمل را می‌دهد تا بدون بلاک کردن دیگری از تمام تعاملات یا بی‌صداکردن فعالیت‌های آن‌ها، فقط ریپلای موردنظر را برای کاربر (نه دیگر کاربران) مخفی کرده و از دید خارج می‌کند. ریپورت کردن ریپلای گزینه‌ی دیگری است که تنها در صورت نقض قوانین توییتر، ریپلای حذف می‌شود.

این ابزار قرار نیست تمام ریپلای‌های کاربری که دائما اسپم ارسال می‌کند یا آزار می‌دهد را مخفی کند؛ اما به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت جداگانه از شر یک ریپلای خلاص شوید. کاربران هنوز هم می‌توانند به یک ریپلای مخفی‌شده پاسخ دهند؛ اما این پاسخ در فید اخبار نمایش داده نمی‌شود. در عوض ریپلای با اخطاری ظاهر می‌شود که می‌گوید «این توییت در دسترس نیست.»

ابزار مذکور از پنجشنبه به‌تدریج در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید