مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با کیبورد جادویی رسما معرفی شد

5/5 - (1 امتیاز)

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل از راه رسید. این لپ تاپ به کیبورد جادویی مجهز شده و دارای حاشیه های کمی در اطراف نمایشگر خود است.

اپل پس از مدت ها انتظار از مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود رونمایی کرد. آخرین بار در سال ۲۰۱۲ شاهد عرضه مک بوک ۱۷ اینچی بودیم. این لپ تاپ به مانیتور بزرگتری در مقایسه با مک بوک پرو ۱۵ اینچی مجهز شده و حاشیه های کمی در اطراف خود دارد. رزولوشن این نمایشگر برابر با ۱۹۲۰ × ۳۰۷۲ پیکسل بوده و حداکثر روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می رسد.

مشخصات مک بوک پرو ۱۶ اینچی

اپل برای این محصول خود کیبورد جادویی در نظر گرفته است که جایگزین مکانیزم پروانه ای شده است. ارتفاع کلیدهای این کیبورد برابر با ۱ میلی متر است. قدرت این لپ تاپ توسط پردازنده های نسل ۹ اینتل تامین می شود و در بالاترین مدل خود دارای ۶۴ گیگابایت رم و ۸ ترابایت حافظه SSD است. در بالای کیبورد شاهد حضور تاچ بار هستیم، البته اپل برای آن دکمه Esc فیزیکی در نظر گرفته است. سنسور تاچ آیدی نیز از این نوار جدا شده است.

از سایر ویژگی های این لپ تاپ می توان به کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5000M اشاره کرد که از ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می برد. مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل دارای یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بوده که شارژدهی بالایی دارد. سیستم صوتی این محصول بازطراحی شده و از ۶ اسپیکر بهره می برد. اپل میکروفن این لپ تاپ را نیز بهبود داده است.

قیمت پایه این لپ تاپ برابر با ۲۳۹۹ دلار بوده و از امروز توسط وب‌سایت رسمی اپل قابل سفارش است. در هفته های آینده این محصول در فروشگاه دیگر موجود می شود و همچنین خریداران در سراسر جهان قادر به خریداری آن خواهند بود. انتظار می رود این لپ تاپ به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید