نه راه‌حل برای افزایش امنیت در فضای مجازی

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و پردازش داده‌های کاربران در فیس‌بوک توسط کمبریج  انالیتکا نشان می‌دهد که فعالیت‌های آنلاین شما در فضای مجازی برای همیشه به‌صورت یک ردپا باقی‌مانده و باعث افزایش بیشتر ردپای دیجیتالی شما می‌شود.

اخباری مبنی بر اینکه برنامه‌های دوست‌یابی و شبکه‌های آنلاین از قبیل فیس‌بوک داده‌های کاربران را با اشخاص ثالث دیگری نیز به اشتراک می‌گذارند و این واقعیت که امکان دسترسی بیشتری برای ورود به سیستم فدرال (اطلاعات دولتی و سازمانی) وجود دارد، باعث می‌شود حتی داده‌های بیشتر و خصوصی‌تری نیز در دسترس شما قرار بگیرد و درنتیجه امکان تغییر، دسترسی و نفوذ به بانک‌های اطلاعاتی دولتی و فروش اطلاعات توسط هکرها به شرکت‌های خصوصی را افزایش می‌دهد.

Techopedia هویت دیجیتالی کاربران را به‌عنوان ترکیبی از عناصر مانند نام‌های کاربری، فعالیت‌های جستجوی آنلاین، معاملات الکترونیکی، تاریخ تولد و تاریخچه‌های خرید یا رفتار شما تعریف می‌کند.

گزینه‌هایی برای کاهش میزان ردپای دیجیتالی شما در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های خرید وجود دارد و شما می‌توانید با انجام اقداماتی ردپای اطلاعات خصوصی خود را کم‌تر در معرض انتشار یا دسترسی‌های غیرمجاز هکرها قرار دهید.

ما امروز در وب‌سایت اینفوسکیوریتی برخی از بهترین گزینه‌ها را با شما بررسی خواهیم کرد:

۱ – حساب‌های کاربری خریدوفروش قدیمی در سایت‌های واسط را حذف یا غیرفعال کنید.

به تنظیمات حساب کاربری خود بروید و به دنبال گزینه غیرفعال کردن، حذف یا بستن حساب خود در هر شبکه اجتماعی یا سایت خرید آنلاین باشید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید.

۲ – خود را از سایت‌های مجموعه داده حذف کنید.

به سایت‌های کارگزار داده بروید و اطلاعات کاری خود را در آن‌ها حذف، یا از خدماتی استفاده کنید که تمام اطلاعات را با هزینه سالیانه به‌صورت خودکار حذف می‌کنند.

۳ – از حالت Stealth یا ناشناس – یا حتی تور استفاده کنید.

امروزه مرورگرهای اینترنتی دسترسی‌ها و گزینه‌هایی را برای استفاده خصوصی کاربران ارائه می‌دهند تا لاگ های کاربر در اختیار دیگران قرار نگیرد. درحالی‌که محتاط‌ تر می‌توانید از ابزارهای حریم خصوصی مانند Tor برای مرور صفحات وب طوری که هویت شما مشخص نباشد استفاده کنید.

۴ – غیرفعال کردن حساب‌های ایمیل قدیمی

آیا به یاد دارید در طول سالهای گذشته تا به امروز از چند حساب ایمیل استفاده کرده‌اید؟ غیرفعال کردن آن‌ها مهم است و باید شامل پیدا کردن و حذف خدمات قدیمی و حساب‌های کاربری مربوط به کار شما هم باشد.

۵ – تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کنید

تنظیمات حریم خصوصی وب‌سایت‌هایی را که بیشتر از آن استفاده می‌کنید ، به‌ویژه عضویت خود در شبکه‌های اجتماعی، را بررسی کنید و ببینید سطح حریم شخصی شما تعیین‌شده است. گزینه‌های حفظ حریم خصوصی خود را در نظر بگیرید.

۶ – برنامه افزودنی یا افزونه را اضافه کنید

تعدادی ابزار و برنامه‌های افزودنی یا افزونه‌ها متنوع ارائه‌شده‌اند تا کاربران مشخص کنند چه وب‌سایت از ردیاب حساب کاربری کاربران خود استفاده می‌کند. بسیاری از این ابزارها به‌صورت رایگان در دسترس هستند.

۷ – از وب‌سایتی که در آن حضورداشته‌اید بخواهید تا شمارا مستقیماً از پایگاه داده خود حذف کند

می‌توانید مستقیماً به هر وب‌سایتی که در آن دارای حساب کاربری هستید بروید و یک درخواست شخصی برای حذف حساب کاربری خود انجام دهید. خدماتی مانند JustDeleteMe می‌تواند به شما بگوید حذف یک حساب کاربری آسان یا دشوار است.

۸ – استفاده از حق فراموش‌شدن در ثبت‌نام‌های مجازی

با توجه به اینکه اکنون GDPR مبنای قانون حمایت از داده‌های اروپا است ، Right for Forgoted برای استفاده از داده‌های نادرست یا قدیمی از آن استفاده می‌شود.

۹ – در موارد غیرضروری اطلاعات خصوصی اشتباه وارد کنید.

اگر نمی‌خواهید اطلاعات خصوصی و حساس خود را در معرض خطر قرار دهید، برای فهرست‌های پستی غیرضروری از داده‌های کاذب مانند آدرس ایمیل قابل‌حمل (پرتابل) و یا تاریخ تولد جعلی استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید