پلیس آمریکا سگ رباتیک را به کار گرفت

3/5 - (1 امتیاز)

مهر/ گزارشی جدید نشان می دهد پلیس ایالتی ماساچوست سگ رباتیک شرکت بوستون دینامیکز را به مدت چندماه اجاره و این ربات در دو رویداد واقعی و تمرینات پلیس شرکت کرده است.

به گزارش انگجت، طی ماه های اخیر گزارش هایی مختلف نشان می داد شرکت بوستون دینامیکز به دنبال روش هایی برای نشان دادن کاربرد ربات های خود است. اما به نظر می رسد این ربات ها از هم اکنون به کار گرفته شده اند.

طبق گزارش هایی جدید واحد خنثی کردن بمب در پلیس ایالتی ماساچوست سگ رباتیک این شرکت به نام «اسپات» را بین ماه های آگوست تا نوامبر اجاره کرده است. هرچند این گزارش ها درباره نقش ربات توضیحی نداده است، اما به گفته یک سخنگو از این ربات برای عنوان ابزار رصد از راه دور استفاده شده تا بر فعالیت های مشکوک دستگاه ها و موقعیت های مکانی خطرناک نظارت کند.

پلیس ماساچوست اعلام کرده این ماشین در دو رویداد واقعی و همچنین فرایندهای آموزشی پلیس شرکت کرده است. هنوز قابلیت های خودکار ربات اسپات مشخص نیست اما به گفته پلیس نرم افزار ربات شخصی سازی نشده و همچنین در این ربات اسلحه نیز به کار نرفته است.

البته احتمالا پلیس ماساچوست توانایی تجهیز ربات به اسلحه را نداشته است. بوستون دینامیکز در بیانیه ای توضیح داده لیسانس مربوط به ربات استفاده از آن برای هرگونه سرویسی که به انسان ها آسیب برساند یا آنها را بترساند، ممنوع کرده است

دیدگاهتان را بنویسید