بهترین انتی ویروس ها یا ویروس کش های ویندوز

لطفانظرخودرا ثبت نمایید

شاید از خود بپرسید امنیت وب یا امنیت ویندوز چیست امروزه ویروس های کامپیوتری زیاد شده و مردم باید هر چند روز  یکبار سیستم خودرا ویروس کشی کرده که در این مطلب چند ویروس کش خوب معرفی خواهم کرد

۱_ بیت دیفندر (Bit Defender)

انتی ویروس بی دیفیندر

نسخه‌ی رایگان بیت دیفندر بسیار سبک و زیبا طراحی شده است و مکانیزم‌های اسکن خوش‌ساختی دارد. سرعت اسکن بالای بیت دیفندر و قدرت قابل توجه آن در تشخیص ویروس، بیت دیفندر را در رتبه‌ای بالاتر از سایر رقبا قرار داده است.

نسخه‌ی رایگان این آنتی‌ویروس قابلیتی به نام اتوپایلت دارد که شمشیری دو دم به حساب می‌آید؛ چرا که این حالت با وجود این‌که مدیریت ویروس‌ها را تسهیل می‌کند، آن را از کنترل کاربر خارج می‌سازد. بنابراین، مجبور خواهید بود به برنامه اعتماد کنید. این در حالی است که در گذشته مواردی مانند آنتی‌ویروس پاندا وجود داشته است که برنامه خود را ویروس تشخیص داده و تعداد زیادی از سیستم‌های ویندوزی را با مشکل مواجه کرده بود.

با این‌که بیت‌دیفندر تمیز، هوشمند و بهینه طراحی شده است، مجبور هستید گاهی پاپ‌آپ‌های آن را تحمل کنید.

۲_ آنتی‌ویروس رایگان Avast

انتی ویروس اوا اس تی

با این‌که در اواسط سال ۲۰۱۶، AVAST رسما AVG را به تصاحب خود در آورد. دو آنتی‌ویروس Avast و AVG هنوز ادغام نشده‌اند و شرکت اعلام کرده است که آن دو را جداگانه توسعه خواهد داد.

در هر حال، شرکت Avast با بهره‌گیری از کاربران هر دو نرم‌افزار جامعه‌ی کاربری ۴۰۰ میلیون نفری را در اختیار دارد که کمک شایانی به توسعه و بهبود آنتی‌ویروس آن خواهد کرد.

جدیدترین نسخه‌ی آنتی‌ویروس رایگان Avast، از حالت گیمینگ برخوردار است. حالت گیمینگ باعث می‌شود زمانی که در حال انجام بازی‌های سنگین هستید، آنتی‌ویروس سخت‌افزار سیستم شما را به کار نگیرد و به علاوه هیچ پاپ‌آپی را به شما نمایش ندهد.

این برنامه در جدیدترین نسخه تغییرات خوبی داشته است. امکان مدیریت پسورد نیز در این آنتی‌ویروس گنجانده شده است که مسلما قابلیت خوبی برای یک آنتی‌ویروس به شمار می‌آید.

هرچند Avast به نسبت پاپ‌آپ‌های زیادی را نمایش می‌دهد، اما تأثیر منفی آن روی سرعت اجرای نرم‌افزارها بسیار کم است.

۳_سوفوس هوم (Sophos home)

انتی ویروس سوفوس هوم

سوفوس هوم که خود را نرم‌افزاری امنیتی در کلاس تجاری معرفی می‌کند، نسبت به سایر آنتی‌ویروس‌های رایگان قابلیت‌های بیشتری را در اختیار می‌گذارد که می‌تواند برای خانواده‌ها نیز مفید باشد.

با نصب این نرم‌افزار، آنتی‌ویروس استاندارد و حفاظت در برابر بدافزار را همراه با ابزار آنتی فیشینگ برای مرورگر خواهید داشت. به علاوه، امکان کنترل محتوا از طریق سیستم مرکزی با پشتیبانی حداکثر ۱۰ سیستم وجود دارد که می‌تواند در کنترل فرزندان در فضای اینترنت بسیار مفید باشد.

هرچند سوفوس هوم همواره نوتیفیکیشن‌هایی را به شما نمایش می‌دهد؛ اما این نرم‌افزار تا دو ماه پیش، نسخه‌ی پولی نداشت و در نتیجه تبلیغی در این خصوص انجام نمی‌داد؛ این روند از ماه فوریه با ارائه‌ی سوفوس هوم پریمیوم تغییر کرد.

۴_ نسخه‌ی رایگان کسپرسکی

انتی ویروس کسپرسکی

نسخه‌ی پولی کسپرسکی معمولا در بررسی‌ها به عنوان بهترین آنتی‌ویروس شناخته می‌شود و کسپرسکی رایگان نیز نسخه‌ی فشرده‌ی برنامه‌ی اصلی است؛ به این معنی که قابلیت‌های جنبی آن مانند محافظت از حریم خصوصی و پرداخت امن حذف شده‌اند و تمرکز روی حفاظت رایگان سیستم شما در برابر ویروس‌ها گذاشته شده است.

نتیجه‌ی کار نرم‌افزاری شده است که کار با آن بسیار ساده بوده و در محافظت سیستم از ویروس‌ها بسیار دقیق عمل می‌کند. از آن‌جایی که کسپرسکی رایگان از همان موتور ویروس‌یاب کسپرسکی پولی استفاده می‌کند، عملکرد برنامه در زمینه‌ی کشف ویروس بسیار دقیق است. همچنین، نوتیفیکیشن‌ها و پاپ‌آپ‌های ارتقاء به نسخه‌ی پولی در این برنامه کمتر ایجاد مزاحمت می‌کنند.

۵_ آنتی‌ویروس رایگان Avira

انتی ویروس اویرا

آنتی‌ویروس رایگان اویرا در کشف تهدیدهای امنیتی قدرتمند عمل می‌کند و برای انجام این کار فشار زیادی به سخت‌افزار شما وارد نمی‌کند.

رابط کاربری این نرم‌افزار تمیز و کاربرپسند طراحی شده است. اویرا با وجود رایگان بودن، قابلیت‌هایی نظیر محافظت در برابر بدافزارها و فیشینگ را شامل می‌شود. همین امکانات جنبی، اویرا را به یکی از بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان موجود تبدیل کرده است.

نکته‌ی آزاردهنده در مورد اویرا، پاپ‌آپ‌های متعدد و آزاردهنده‌ی آن هنگام اجرا است.

با توجه به این‌که بسامد ظهور این پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی بیش از حد معمول است، شاید برای بسیار از افراد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب بیاید و باعث شود بسیاری از کاربران به همین دلیل از استفاده از نسخه‌ی رایگان اویرا صرف نظر کنند.

۶_ ۳۶۰ توتال سکیوریتی

توتال سکویریتی

این آنتی‌ویروس همزمان از چند موتور ویروس‌یاب در کنار ابزار ضد فیشینگ استفاده می‌کند. ۳۶۰ توتال سکیوریتی، هرچند تعداد زیادی پاپ‌آپ به شما نمایش نمی‌دهد، اما خط مشی حریم خصوصی آن چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

برای مثال، شرکت در برنامه‌ی ارتقاء تجربه‌ی کاربری به صورت پیش‌فرض فعال است و Qihoo، شرکت سازنده‌ی برنامه، هیچ اطلاعی در خصوص جمع‌آوری داده‌ها به شما نمی‌دهد و دقیقا معلوم نیست که از داده‌هایی که از شما جمع‌آوری می‌کند چه استفاده‌ای می‌کند.

رابط کاربری ۳۶۰ توتال سکیوریتی نیز چندان جذاب نیست. برای این‌که بتوانید جستجوی ویروس را توسط چند موتور به صورت همزمان انجام دهید، باید تنظیمات خاصی را انجام دهید که این‌کار با وجود رابط کاربری نامرتب این برنامه چندان آسان و بی‌دردسر نخواهد بود.

البته به‌روزرسانی ماه ژانویه، این برنامه را هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ سرعت و هوش بهبود بخشیده است.

۳۶۰ توتال سکیوریتی با این‌که گزینه‌ی خوبی برای حفاظت از سیستم شما محسوب می‌شود و تبلیغات کمی دارد، اکثر ابزارهای آن پولی هستند و ممکن است برای بهره‌برداری کامل از آن مجبور شوید هزینه‌ی زیادی بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید